A Los Angeles-i Auto Show-n 30 évvel az első generáció után bemutatkozott a hatodik generációs Impreza. A Subaru úgy döntött, hogy ezúttal kizárólag csapotthátú formában kínálja a modellt (az eddigi Impreza-eladások 73 százalékát adta ez), a szedánt ezentúl a WRX képviseli. Az új Imprezát már csak CVT váltóval kínálják, de a márka egy 2,5 literes RS modellel igyekszik pótolni a sportos vonalat.
Nem a nulláról kezdődött a fejlesztés, a Subaru Global Platformot reszelték tovább a mérnökök egy teljesen új belső vázzal és extra strukturális ragasztással, így az új Impreza 10 százalékkal merevebb, mint a közvetlen elődje. Külsőségekben sincs nagy meglepetés, az autó voltaképp a nemrég bemutatott Crosstrek személyautós változata, kevesebb fekete műanyaggal és szelídebb hűtőráccsal (beharangozó cikkünkben tévesen állítottuk, hogy a Crosstrek mutatkozik be később, a hibáért elnézést kérünk).
A három felszereltségi szinthez két motor tartozik: a Base és a Sport 2 literes boxere 152 lóerőt és 197 Nm-t tud, míg az RS 2,5 literese 182 lóerős, nyomatéka 241 Nm. Az összkerékhajtás és a Lineartronic CVT váltó minden Imrezánál alap, bár Sport és RS felszereltség esetén 8 fokozatú manuális mód is rendelkezésre áll. Ehhez kapcsolódik, hogy a Subaru vezetéstámogató/biztonsági csomagja, az EyeSight is alapfelszereltség - itt írtunk arról, hogy ez közvetve miért felelős a manuális váltó hiányáért.
Az autó menetdinamikájáról egyelőre nem közöltek pontos adatokat, de a boxer alacsony súlypontja mellett a WRX-ből származó kormánymű is hozzátesz a vezetési élményhez. Az RS csomaghoz a sportos kiegészítőkön és az RS jelvényeken kívül 18 colos felnik, 10 irányban állítható, fűthető első ülések, vezeték nélküli CarPlay/Android Auto is tartozik. A beltér felépítésében követi a többi Subarut, a hangúly az álló tájolású, 11,6 colos kijelzőn van, ami sajnos a kezelőszervek nagyját is magában foglalja. Árakat egyelőre nem tudunk, de mint minden új típus, várhatóan az Impreza is drágább lesz az elődjénél.