Onnan lehet tudni, hogy egy márka készen áll egy új érára és/vagy az elektromos átállás kihívásaira, hogy új logóval és arculattal mutatkozik be, így tett a KIA, a Peugeot, a Citroen, a Volkswagen, a Dacia és még sokan mások. Az Audinál most érezték elérkezettnek az időt, az új embléma és az Audi Type betűtípus először a Q8 e-tronon mutatkozott be.
Az Audi emblémáján gyökeres változást nehéz lenne eszközölni, hiszen a karikák a márka létrejöttére, a történelmére utalnak. E szempontból talán a Peugeot volt a legmerészebb, ők az ágaskodó oroszlán helyett egy pajzsra vésett oroszlántorzót választottak, az Audi viszont megmaradt az utóbbi években népszerű kétdimenziós megoldásnál.
"A jó dizájn a kevés dizájn" - nyilatkozta Marc Lichte, a márka dizájnért felelős igazgatója. Az alap a fehér alap - fekete kontúr lesz (vagyis fehér karikák fekete peremmel), de választható marad a sötétebb színkombináció is.