A lengyel energetikai cégek, az Energa, az Enea, a Tauron és a PGE 2016 októberében jelentették be, hogy EMP (ElectroMobility Poland) néven közös villanyautós céget alapítanak, az autók pedig az Izera név alatt futnak majd. 2020-ban két modellt már meg is mutattak, de a technológiai partnert csak most árulhatták el.
A teljesen saját villanyautó fejlesztése idő- és pénzigényes folyamat, ehelyett inkább egy meglévő alapra építkezik az EMP. Külsős cégek számára elérhető elektromos platform egyelőre nincs sok, kézenfekvő lehetett volna a Volkswagen MEB architektúrája, de a lengyelek a kínai Geely SEA-t (Sustainable Experience Architecture) választották. A csomag a fizikai platform mellett a szoftveres megoldásokat is tartalmazza, így az autók fejlesztésével pár év alatt meglehetnek a lengyelek.
Előbb egy csapotthátú (T100) és egy kompakt SUV (Z100) érkezik, ezek modelljeit láthattuk két éve, később azonban egy kombit is terveznek. A gyártás beindítását eredetileg 2023-ra tervezték, de valószínűleg csúszik a projekt: a Lengyelország déli részén található Jaworznóban épülő gyár a mostani menetrend szerint csak 2023 év végére készül el, így az első Izerák inkább 2024-ben várhatóak.