Bemutatkozott az Abarth 500e – teljesen elektromos!
Sokat kellett várni az első elektromos Abarth modellre, de végül megérkezett: természetesen egy 500-as Fiat alapjaira épülve. A sima Fiat 500e-nél ez nyilván erősebb, 154 lóerős teljesítménye és 234 Nm-es, azonnal ébredő nyomatéka 7 másodperc alatt repíti 0-ról 100-ra, ezzel két másodpercet ver a sima 500e-re.
A benzinmotoros Abarth 695 teljes 0-100-as gyorsulásban simán megveri az elektromost, viszont a rugalmasság a villany-változatot dicséri: a sajtóközlemény szerint 20 és 40, illetve 40 és 60 között vidáman megveri a benzinmotorost a villany: persze gyorsulási versenyeket nyilván nem ebben a tartományban fogunk rendezni, inkább a szűk, kanyargós utakon lehet még élvezetesebbet autózni az 500e-vel.
Az Abarth 500e akkumulátorcsomagja bruttó 42, nettó 37,3 kWh kapacitású, hivatalos hatótáv-adat nincs, de olyan 210 és 340 kilométer között lehet használattól függően, ha a hasonló 500e-ből indulunk ki. A viszonylag kis akkucsomagért cserébe az autó tömege is jó, 1365 kiló, ezzel valamennyivel könnyebb a Mini Cooper SE-nél.
85 kW a legnagyobb töltési teljesítmény, csúcson akár 35 perc is lehet a 0-80%-os töltés egy megfelelő DC-töltőn. Természetesen nem maradt ki belőle a hanggenerátor, és állítólag a legendás Abarth-motorok hangjait tudja utánozni.
Érkezik belőle egy Scorpionsima limitált kiadás is, ami az Abarth megalapítására utalva 1949 példányszámban kerül forgalomba: feltűnő zöld vagy kék fényezés, még több Abarth-grafika, 18 colos felnik, acél pedálok és küszöbtoldatok jellemzik a kocsit, a központi kijelzője pedig alapfelszereltségben 10,25 hüvelykes, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkciókkal.
Az árakat egyelőre nem ismerjük, de az biztos, hogy az itthon 15 millió forint körül alakuló, sima elektromos Fiat 500-nál drágább lesz az Abarth kivitel.