Újra legyártják a csodás Hyundai koncepcióautót, ami elindította a koreai autóipart
Tavaszra lesz kész a vadonatúj ötvenéves álom, melyet Olaszországban a GFG Style, Giorgetto és Fabrizio Giuguaro cége gyárt le a Hyundainak. Az eredeti az 1974-es torinói autószalonon mutatkozott be, majd idővel elveszett.

1974-re két dolog vált egyértelművé Dél-Korea épp születendő autóipara szempontjából. Az egyik, hogy a koncepcióautó, amit Chung Ju-yung, a Hyundai-csoport alapítója rendelt a fiatal Giorgetto Giugiarótól, az Italdesign fejétől, hatalmas sikert aratott Olaszországban. A másik, hogy a brit Austin-Morris egyik vezére, a családostól Koreába költöztetett George Turnbull képes lesz az első sorozatgyártott Hyundai kifejlesztésére, amennyiben a kijelölt mocsár helyén az új autógyár nagyja elkészülhet még 1975-ben. Márpedig Dél-Koreában, a hetvenes évek közepén, parancsszóra elkészülhetett.
A félsziget első saját autója, az 1975-ös Hyundai Pony Mitsubishi motorral, British Leyland alkatrészekből készült, miközben Giugiaro Pony Coupé koncepciójából viszonylag keveset tudott átemelni a valóságba.

Az eredeti terv kicsit eltért ettől. Giugiaro összesen öt prototípust rajzolt a Hyundainak, melyek közül egy volt a kétajtós, ami aztán a torinói autószalonon is nagyot ment 1974-ben. A Pony Coupé a nyolcvanas évekre elérhette volna az Egyesült Államokat és Európát is, ám 1981-ben a Hyundai úgy döntött, a gazdasági helyzet mégsem teszi lehetővé ilyen sportos modell gyártását.
A korszakra, és persze az Italdesignra jellemző geometrikus formák később az Isuzu Piazza formájában kerültek sorozatgyártásba, a Hyundai Pony Coupé pedig eltűnt a föld színéről. Koncepcióautókkal sajnos megesik az ilyesmi, főleg egy márka fejlődésének korai szakaszaiban.
A Hyundai mára viszont felismerte a Pony Coupé jelentősségét, így megbízta az olasz GFG Stylét, hogy készítse el újra az Italdesign remekét. Giorgetto Giugiaro és fia, Fabrizio Giugiaro manufaktúrája most Luc Donckerwolke és SangYup Lee áldásával legyártja a koncepciót, ami a Hyundai szerint még az Ioniq 5 and és az N Vision 74 formáira is hatással volt.
Meg persze a sima Ponyra is, gondolom.
Az immár 84 éves Giorgetto a következőt nyilatkozta a felkérésről:
"A Hyundai Pony-t a karrierem kezdetén, fiatal formatervezőként rajzoltam. Nagyon büszke voltam, hogy rám bízták egy olyan jármű megtervezését, mellyel egy vállalat és egy ország épp a nagyon kemény nemzetközi piacra tervezett belépni. Most pedig mélyen megtisztel, hogy a Hyundai engem kért fel az újjáépítésére, az utókor számára, és a márka örökségének ünneplésére."
Bellissima, vagyis 매우 아름다운.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
