Újra legyártják a csodás Hyundai koncepcióautót, ami elindította a koreai autóipart
Tavaszra lesz kész a vadonatúj ötvenéves álom, melyet Olaszországban a GFG Style, Giorgetto és Fabrizio Giuguaro cége gyárt le a Hyundainak. Az eredeti az 1974-es torinói autószalonon mutatkozott be, majd idővel elveszett.
1974-re két dolog vált egyértelművé Dél-Korea épp születendő autóipara szempontjából. Az egyik, hogy a koncepcióautó, amit Chung Ju-yung, a Hyundai-csoport alapítója rendelt a fiatal Giorgetto Giugiarótól, az Italdesign fejétől, hatalmas sikert aratott Olaszországban. A másik, hogy a brit Austin-Morris egyik vezére, a családostól Koreába költöztetett George Turnbull képes lesz az első sorozatgyártott Hyundai kifejlesztésére, amennyiben a kijelölt mocsár helyén az új autógyár nagyja elkészülhet még 1975-ben. Márpedig Dél-Koreában, a hetvenes évek közepén, parancsszóra elkészülhetett.
A félsziget első saját autója, az 1975-ös Hyundai Pony Mitsubishi motorral, British Leyland alkatrészekből készült, miközben Giugiaro Pony Coupé koncepciójából viszonylag keveset tudott átemelni a valóságba.
Az eredeti terv kicsit eltért ettől. Giugiaro összesen öt prototípust rajzolt a Hyundainak, melyek közül egy volt a kétajtós, ami aztán a torinói autószalonon is nagyot ment 1974-ben. A Pony Coupé a nyolcvanas évekre elérhette volna az Egyesült Államokat és Európát is, ám 1981-ben a Hyundai úgy döntött, a gazdasági helyzet mégsem teszi lehetővé ilyen sportos modell gyártását.
A korszakra, és persze az Italdesignra jellemző geometrikus formák később az Isuzu Piazza formájában kerültek sorozatgyártásba, a Hyundai Pony Coupé pedig eltűnt a föld színéről. Koncepcióautókkal sajnos megesik az ilyesmi, főleg egy márka fejlődésének korai szakaszaiban.
A Hyundai mára viszont felismerte a Pony Coupé jelentősségét, így megbízta az olasz GFG Stylét, hogy készítse el újra az Italdesign remekét. Giorgetto Giugiaro és fia, Fabrizio Giugiaro manufaktúrája most Luc Donckerwolke és SangYup Lee áldásával legyártja a koncepciót, ami a Hyundai szerint még az Ioniq 5 and és az N Vision 74 formáira is hatással volt.
Meg persze a sima Ponyra is, gondolom.
Az immár 84 éves Giorgetto a következőt nyilatkozta a felkérésről:
"A Hyundai Pony-t a karrierem kezdetén, fiatal formatervezőként rajzoltam. Nagyon büszke voltam, hogy rám bízták egy olyan jármű megtervezését, mellyel egy vállalat és egy ország épp a nagyon kemény nemzetközi piacra tervezett belépni. Most pedig mélyen megtisztel, hogy a Hyundai engem kért fel az újjáépítésére, az utókor számára, és a márka örökségének ünneplésére."
Bellissima, vagyis 매우 아름다운.