Renault 5-ből készült Gordini, Alpine és Copa Turbo is. Valamint GT, Le Car, aztán iráni, dél-afrikai, és még jugoszláv verzió is. Amit viszont sosem tettek gyártásba a franciák, az ez. Őrületes kihagyott lehetőséggel állunk szemben, de szerencsére otthon, nagy lelkesedéssel szinte minden álom megvalósítható.
Ez az 1987-es, tehát már facelift utáni Superfive tényleg szuper, hiszen valaki ráköltötte a maga zsebpénzét, és csinált egy részben haszontalan, ám annál szórakoztatóbb, turbósan széles, de persze motorikusan szerényebbnek tűnő pickup szörnyeteget. A Carscoops szúrta ki az eBayen, és nyolcezer fontért, vagyis adók előtt úgy 3,8 millió forintért a tiéd lehet.
Mutatom hát, mire való pontosan egy ilyen Renault 5, immár húsz éve:
Másra tényleg nem ideális, ám arra tökéletes, hogy egy csendes, nyugodt helyre költözzek vele, majd szinte azonnal felkavarjam az állóvizet. Esetleg segítsek is új, csodálkozó szomszédjaimnak, hiszen a mélynyomó és a merevítés ellenére azért lehet ebbe pakolni.
Nagy kerék, nagy hang, nagyon kamu oldalsó légbeömlők, és persze a beltér, amivel tényleg indulhat az Ali G cosplay. A szám, amit ezen a ponton talán megpróbálsz beazonosítani fejben, Dj Hype műve, és Jungle Massive néven fut. Inkredibül.
Ez az R5 pedig valóban lenyűgöző. Nem csoda, hisz Angliában készült.
Yoyo, geez, yo LAPD man! A helyi kékek 2002-ben meg szigorúan csak F Astrával, szóval olvassatok egy kicsit azokról is. Mondanom sem kell, hogy a tuningolt R5 v fehér F Astra életem autós üldözése lehetne. Majd beszélek Elvisszel, bár se a GSi, se a dízel nem a klasszikus rendőr 1.6 szívó.