Jön a Lancia Ypsilon, egy új zászlóshajó és visszatér a Delta

2022.11.29. 06:03

Az Alfa Romeo és a DS mellett a Lancia a Stellantis prémium kínálat bővíti majd, először öt európai piacon száz márkaképviselettel, közben erős online eladásokra is számítva. A torinói csapat új és teljesen elektromos modellpalettát ígér 2028-ra.

lancianewlogo01-63846533c8273

A Lancia a huszadik század egyik leginnovatívabb autógyártója volt egész addig, míg a saját gazdasági döntései a Fiat pazarló karjaiba nem lökték. Helló, Alfa Romeo! Esetleg ismerős a történet? Bárhogy is, most a Stellantis vezetésén a sor, hogy megtalálja a Lancia közönségét, ők pedig úgy látják, a progresszív elegancia nyithat új fejezetet Torinóban. Ha a DS a francia életérzés, az Alfa Romeo pedig a teljesítményorientált luxus, a Lancia lehet a fiatalos olasz lendület, a létező legmodernebb köntösben.

Mit jelent ez a valóságban? Első körben egy új Ypsilont már 2024 elején, először csak az olasz, majd más európai piacokon is. Most pedig, még az autó előtt egy új arculatot, melyet a Lancia 1957-es logója inspirált:

Mi lesz még? Például új Delta, valamint egy modern csúcstermék, amit felőlem hívhatnak Themának, Gammának, Aureliának, vagy akár Thesisnek is.

A Lancia vezetése azt ígéri, az autók legalább ötven százaléka készül fenntartható anyagokból, különös tekintettel a beltérben tapintható felületekre. A flotta teljesen elektromossá 2028-ra válik, és hogy ezen belül hogy használja majd a Lancia a Stellantis alkatrészbázisát, csak az új modellek láttán tudjuk meg pontosan.

Addig is itt van ez, a Pu+Ra Design manifesto. Pure + Radical, tehát tiszta és forradalmi, jelentsen ez bármit is Jean-Pierre Ploué, a Stellantis dizájn főnökének fejében.

A Lancia korábbi arculatát 2007-ben vezették be, miközben az olasz piacon máig életben tartott Ypsilon egészen 1995-ig vezethető vissza. Most jön a nagy levegő, aztán 2024-ben az első új modell. Mi drukkolunk a Lanciának, mert ezt az esélyt bőven megérdemli.