A Lamborghini fokozatosan adagolja a tudnivalókat a könnyebb terepre való típusáról, vagyis a Huracán Sterratóról. A külsejét már eddig is ismertük – igaz nem valami sok képről –, most viszont megérkeztek a hivatalos adatok és egy bővebb galéria is az újdonsághoz.
A legfeltűnőbb részlet, hogy megemelték az autót, elöl 30, hátul pedig 34 milliméterrel és az alján is alakítottak, hiszen a hasmagasság 44 milliméterrel nőtt. A felnik 19 colosak, amikre nem aszfaltra való gumikat, hanem könnyű terepre is alkalmas Bridgestone Dueler AT 002-eseket szerelnek. Érdekesen néznek ki az elöl 235/40-es, hátul pedig 285/40-es, peres gumik a hatalmas mintaárkokkal.
A külsőn nem csak az egyedi felnik és a peres terepgumik, hanem minden más is rendkívül feltűnő, ahogy az egy Lambótól elvárható. A hangsúlyos, mattfekete szélesítések, a kiegészítő fényszórók, a műanyag védőelemek és a nagy, a tető fölé kivezetett légbeömlő mind a Sterrato terepképességeit hivatottak hangsúlyozni. A végeredmény egyébként nagyon tetszetős, tényleg keménynek tűnik a terep-Lambo.
A futómű egyébként csak tekercsrugókkal és adaptív lengéscsillapítókkal érhető el. Az emelt Huracán valószínűleg még így is be fog férni a legtöbb parkolóházba, ugyanis mindössze 1,25 méter magas. A száraz súlya 1470 kiló, így nagyjából 50 kilóval nehezebb, mint az alapjául szolgáló Huracán Evo.
Az eddig is biztos volt, hogy a Sterratóba is a jól ismert, 5,2 literes szívó benzinest szerelik, ami itt 610 lóerőt és 565 Nm-t tud. A motorhoz egy hétfokozatú, duplakuplungos automataváltó kapcsolódik, a teljesítmény pedig egy Haldex-rendszerű összkerékhajtáson keresztül jut el mind a négy kerékhez.
A menetdinamika némileg megsínylette az emelést, hiszen nulláról százra 3,4 másodperc alatt ér el az újdonság, ami önmagában parádésan jó érték, ennél azonban fél másodperccel jobban gyorsul az Evo. A végsebesség is jóval kevesebb lett: a Sterrato órája maximum 260 km/h-t mutathat.
Egy dolog azonban még most se derült ki: nem tudjuk, hogy milyen lesz a Sterrato belseje. Ezt vélhetően később akarják majd ellőni, amire bizonyíték, hogy az összes képen egy teljesen lesötétített üvegű példány látható. Annyit azért elárultak, hogy színösszeállítások szempontjából szinte végtelen kombinációban rendelhető lesz az autó: 350 külső és 60 belső szín közül lehet majd választani.
A Huracán Sterrato egyelőre nem kapható, de azt már elárulta a Lamborghini, hogy limitált szériás modellről van szó: 1499 darab fog készülni összesen. A gyártás 2023 februárjában indul majd.
Forrás Lamborghini