Inas alkalmazással parkolnak az új Mercedesek
Sofőr nélkül is leparkolnak majd a Mercedesek a stuttgarti repülőtéren. Nem teljesen előzmény nélküli a dolog, hiszen 2019 óta működik olyan parkoló a Mercedes-Benz Múzeum garázsában, ami nem igényli a sofőr személyes jelenlétét és felelősségvállalását. Ebben nem is az a truváj, hogy ez lehetséges, hanem az, hogy a 2021-ben kibővített németországi SAE Level 4 szabályozásnak köszönhetően mindez hivatalosan működik.
Az eddig egyedülálló rendszer új, méghozzá elég nagy teret kap a bizonyításra. A stuttgarti repülőtérhez tartozó P6 számú parkolóházába olyan szenzorokat telepít a Bosch és a Mercedes, aminek köszönhetően a repülőtér előtt kiszálló vendég a Mercedes me telefonos applikáció segítségével kiválasztja az üresen álló helyet, az önvezető funkció pedig, akárcsak egy jó inas, leveszi a terhet a válláról, és intézi a macerás megállást. Visszafelé pedig ugyanez történik. Tehát a tulajdonos leszáll a járatáról, pittyenti az alkalmazást, a jármű pedig előáll.
És mi kell a csendes komornyikokat idéző komforthoz? Természetesen az autóban elérhető önvezetési funkció. Méghozzá kifejezetten a legalább kettes szintű, Mercedes-féle Intelligent Park Pilot rendszer, ami az új S osztályhoz és az EQS-hez érhető el. És persze egy cseppnyi vonzalom a fejlődő technológia biztosította dekadens örömökhöz. A többit pedig a jármű és a parkolóban kihelyezett szenzorok intézik, amelyek nemcsak a karcolásmentes parkolásért felelnek, hanem azért is, hogy rendszeren kívüli tényezőkkel, mint amilyen egy másik, hagyományos módon vezetett autó, vagy egy arra járó gyerek, számoljanak, és az ütközést elkerüljék.