Diego Maradona alig múlt 20 éves, mikor egy csapat elkötelezett rajongótól megkapta ezt a limitált kiadású, 1980-as Mercedes-Benz 450 SLC-t, amelyet az ötszörös Formula-1-es világbajnok, Juan Manuel Fangio - mint az egyetlen argentin Mercedes-kereskedés tulajdonosa - adott át neki.
A 450 SLC ezen változata több szempontból is különleges. Mindössze 2769 darab készült főleg homologizációs célokkal, így a Mercedes indíthatta az autó versenyváltozatát a rali-világbajnokságon. A motorháztető alatt egy 5000 köbcentis, könnyített V8-as motor rejtőzik, amelynek 240 lóereje egy háromsebességes automata váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez. További súlycsökkentés céljából a karosszéria számos elemét alumíniumból gyártották, így összesen több mint 56 kilót sikerült megspórolni.
Bár ez az igen méretes, és még a súlycsökkentés ellenére is meglehetősen nehéz sportkupé ránézésre nem való raliautónak – és nem is emelkedett a szakág legendái közé –, rövidke pályafutása alatt mégis kijutott neki a sikerből. Debütáló versenyén, a 30 000 kilométeres Vuelta a La América del Sud ralin az első öt hely mindegyikén 450 SLC végzett, míg az Ivory Coast Rallyn az első négy helyet bérelte ki a típus.
Maradona példánya egyébként egy meglehetősen jól felszerelt darab, fekete bőrbelsővel, elektromos napfénytetővel, légkondival és tempomattal. Eladói szerint kitűnő állapotban van, ami az autó életét ismerve nem is csoda. Miután Maradona megvált tőle, számos privát gyűjtő kollekcióját ékesítette, majd végül az USA-ban kötött ki. Hiába több mint 40 éves, csupán 62 000 kilométer került bele.
Az autó 2023. február 1-én, a Bonhams párizsi árverésén került – volna – kalapács alá 60 és 100 millió forint közé becsült áron, idő közben azonban eltűnt az aukciósház honlapjáról. Ennek miértjére csak következtetni tudunk, de annak tükrében, hogy idén márciusban egy másik licit keretében csak valamivel több mint 14 milliót adtak érte, lehet, hogy az eladók visszakoztak.
Fotók: Bonhams