A Mazda MX-5 ezer mérföldet ment bioüzemanyaggal pályán és utcán is
Módosítani sem kellett a Mazda MX-5 184 lóerős kétliteres benzinmotorját ahhoz, hogy nagy terhelés alatt is jól érezze magát fosszilis üzemanyag felhasználása nélkül. Legalábbis a Mazda szerint a biomasszából készült Coryton terméktől még az roadster fogyasztása sem nőtt.
![MX-5 Sustain 0327](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4651/46516/465168/46516830_3546706_6192c400b5c43b95e225ebb70c614dd4_wm.jpg)
A Mazda Nagy-Britannia mindig kitalál valamit. Most épp azt, hogy ideje alternatív üzemanyaggal bejárni az országot, természetesen ősszel is egy kétüléses kabrióval. Négy versenypálya került a navigációba: Az Anglesey Circuit Walesben, az Oulton Park Angliában, a skót Knockhill, valamint Kirkistown Észak-Írországban. Autós túrának sem utolsó.
![](https://kep.index.hu/1/0/4651/46517/465171/46517184_cd1a48af68095b5384e80cc07fd18907_wm.jpg)
Bár a Mazda már részletezte elektrifikációs törekvései gerincét, időközben a belsőégésű motorok széndioxid terhelését is csökkenteni kívánja. Itt jönnek képbe a legújabb, fosszilis nyersanyagok felhasználása nélkül előállított üzemanyagok, mint például az itt használt második-generációs csodaszer.
A Coryton bioüzemanyaga teljes mértékben mezőgazdasági hulladékból, tehát biológiailag lebomló szervesanyagokból készül. Az MX-5 úgy tett meg vele bő 1600 kilométert, hogy a közúti használat alatti átlagfogyasztása a gyári értéknek megfelelő 6,19 liter maradt.
Nem ez az egyetlen ilyen jellegű program a Mazda háza táján. Japánban olyan Mazda 2-k versenyeznek a direkt erre felépített Super Taikyu szériában, melyek a hazai Euglena nevű cég biodízelével mennek. Ez az üzemanyag sütőolaj és mikroalgákból kivont zsiradékok keverékéből készül. A kérdés, hogy milyen áron.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)