A Mazda MX-5 ezer mérföldet ment bioüzemanyaggal pályán és utcán is
Módosítani sem kellett a Mazda MX-5 184 lóerős kétliteres benzinmotorját ahhoz, hogy nagy terhelés alatt is jól érezze magát fosszilis üzemanyag felhasználása nélkül. Legalábbis a Mazda szerint a biomasszából készült Coryton terméktől még az roadster fogyasztása sem nőtt.
A Mazda Nagy-Britannia mindig kitalál valamit. Most épp azt, hogy ideje alternatív üzemanyaggal bejárni az országot, természetesen ősszel is egy kétüléses kabrióval. Négy versenypálya került a navigációba: Az Anglesey Circuit Walesben, az Oulton Park Angliában, a skót Knockhill, valamint Kirkistown Észak-Írországban. Autós túrának sem utolsó.
Bár a Mazda már részletezte elektrifikációs törekvései gerincét, időközben a belsőégésű motorok széndioxid terhelését is csökkenteni kívánja. Itt jönnek képbe a legújabb, fosszilis nyersanyagok felhasználása nélkül előállított üzemanyagok, mint például az itt használt második-generációs csodaszer.
A Coryton bioüzemanyaga teljes mértékben mezőgazdasági hulladékból, tehát biológiailag lebomló szervesanyagokból készül. Az MX-5 úgy tett meg vele bő 1600 kilométert, hogy a közúti használat alatti átlagfogyasztása a gyári értéknek megfelelő 6,19 liter maradt.
Nem ez az egyetlen ilyen jellegű program a Mazda háza táján. Japánban olyan Mazda 2-k versenyeznek a direkt erre felépített Super Taikyu szériában, melyek a hazai Euglena nevű cég biodízelével mennek. Ez az üzemanyag sütőolaj és mikroalgákból kivont zsiradékok keverékéből készül. A kérdés, hogy milyen áron.