Volt időnk hozzászokni a Boeing 747-es sziluettjéhez, hiszen azóta, hogy 1969. február 9-én először levegőbe emelkedett a típus, eltelt bő 53 év. Ez idő alatt végül hét új típusváltozatot élt meg, és számos különleges altípust készítettek kormányzati, katonai vagy éppen kutatási célokra. Utóbbiak közül az Air Force One a legismertebb változat, amely igazából csak akkor kapja meg ezt a jól ismert hívójelet, ha az Amerikai Egyesült Államok elnöke a gép fedélzetén tartózkodik. Akkor viszont nem, amikor más magas rangú katonai tisztviselőket szállítanak az erősen átalakított 747-200B-vel.
De ahogy hozzászoktunk a 747-es látványához, akár a filmeken keresztül, akár a valóságban, a helyét lassan végleg átveszik más típusok. Olyan modernebb típusok, amelyek eleget tesznek a vásárló légitársaságok egyik legfontosabb igényének: kevesebbet fogyasztanak.
Ezen a héten gyártották le az utolsó, 1574. darabot a típus utolsó változatából, a 747-8-ból, de nem kezdi meg azonnal a szolgálatot. Először tesztrepülések sora vár rá, majd amikor már mindent az utolsó csavarig ellenőriztek és rendben találtak, akkor kerül be az Atlas Air flottájába, ahol előreláthatólag januártól szállítmányozási feladatokat fognak vele ellátni.