700 kilométeres hatótávval jön a VW új villanyautó-platformja - heti hírösszefoglaló
A Volkswagen konszern bejelentett egy új platformot, amire a jövőben nagyobb hatótávú elektromos autókat építenek majd. Tulajdonképpen arról van szó, hogy az eddig is létező, MEB platformot fejlesztik tovább, ebből lesz az MEB+. Az új változat nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést tesz lehetővé a jövő modelljei számára.
Ahogyan azt már előre is jeleztük, péntek nulla órától csökkentette az üzemanyagok nagykereskedelmi árát a Mol. Így a Holtankoljak adatai szerint a 95-ös benzinre bruttó 8 forinttal alacsonyabb ár, azaz 632 forint az irányadó, míg a gázolajé bruttó 5 forinttal, 695-re mérséklődött. Viszont mivel kedd éjszaka óta piaci árszabás van érvényben, az egyes töltőállomások között akár jelentősebb különbségek is lehetnek.
Volt időnk hozzászokni a Boeing 747-es sziluettjéhez, hiszen azóta, hogy 1969. február 9-én először levegőbe emelkedett a típus, eltelt bő 53 év. Ez idő alatt végül hét új típusváltozatot élt meg, és számos különleges altípust készítettek kormányzati, katonai vagy éppen kutatási célokra. Utóbbiak közül az Air Force One a legismertebb változat, amely igazából csak akkor kapja meg ezt a jól ismert hívójelet, ha az Amerikai Egyesült Államok elnöke a gép fedélzetén tartózkodik. Akkor viszont nem, amikor más magas rangú katonai tisztviselőket szállítanak az erősen átalakított 747-200B-vel.
Budapest látképét már egy ideje meghatározza a MOL új székháza, amit végre hivatalosan is átadtak. Magyarország legmagasabb épületének átadóünnepségén a MOL elnöke, Hernádi Zsolt is beszédet mondott. A Kopaszi-gát mellett lévő, hatalmas irodaházban napokon belül 2500 ember kezdi meg a munkát.
Egy ideje nagyon feszített a kíváncsiság, hogy milyen lehet egy Audi RS6 , ugyanis a szerkesztőség tagjai közül akik vezették, kivétel nélkül azt állították, hogy ez valami nagyon más. Nem lehet rá felkészülni, kegyetlen, leolvasztja a húst a csontodról, összever, felkockáz. Ilyesmiket mondtak. Ezeket egyfelől költői túlzásnak éreztem, másfelől azért az ilyen információk hatékonyan megrakják fával a kíváncsiság tüzét.
A villanyautókkal kapcsolatos általános félelmek között nagyon erős helyen van az akkumulátor elgyengülése. Hiszen ahogy egy tölthető elem vagy okostelefon is veszít a maximális kapacitásából a folytonos töltés-lemerítés következtében, úgy az elektromos autók is hatótávot veszítenek az idő múlásával.
Huszonnégy óra alatt mintegy 23 százalékkal ugrott meg az elektromosautó-bérlések száma Budapesten a GreenGo hálózatában. A cég közleményéből kiderült, hogy ezt a példa nélküli növekedést az üzemanyagok ársapkájának megszüntetése után tapasztalták, vagyis a piac villámgyorsan reagált a történésekre. Mint írják, a közösségi autózás egyébként is nagyot ment idén, de ez az ugrás ezzel együtt is jelentős.
Érdekes események a sajtóutak, mert néha olyan lehetőségek is adódnak, amikre elsőre nem is gondolnánk. Ez történt legutóbb is, amikor a Mercedes meghívott Spanyolországba, hogy nézzük meg, mit tud a négyhengeres C 63 S AMG. Az egész eseményt a kisebb AMG köré fűzték fel, de arról még nem beszélhetek, viszont adódott egy meglepő fordulat, és arról már igen: megmutatták nekünk az új S 63 AMG-t, amelynek addig még csak a létezéséről se lehetett tudni.
Az utóbbi időben nyugtalanító hírek érkeznek a McLaren háza tájáról. A brit sportautógyár még tavaly áprilisban, tokkal-vonóval eladta főhadiszállását egy ingatlanbefektetéssel foglalkozó vállalatnak, nemrég pedig az is napvilágot látott, hogy anyagi gondok miatt megváltak történelmi autógyűjteményük egy részétől. Sőt! Új modelljük, az Artura gyártását is felfüggesztették minőségi problémákra hivatkozva.
A Suzuki Vitara nemcsak új autóként hatalmas sláger, használtan is pörög a piaca. Olyannyira, hogy az árak is inkább emelkednek, mintsem csökkennének – ebben nyilván több folyamatnak is szerepe van, ilyen időket élünk. Ráadásul a tapasztalat azt mutatja, hogy a strapát is elég jól bírja a japán SUV.
Az autóiparban régóta megfigyelhető tendencia, hogy az újabb és újabb modellek egyre nehezebbek. Például, amíg egy hármas Golf körülbelül egy tonnát nyom, addig a nyolcas súlya specifikációktól függően akár a másfél tonnát is elérheti. Az autók hízékonysága azonban egészen új szintre emelkedett a súlyos akkutömböket cipelő elektromos típusok megjelenésével. Már egy Tesla Model X is 2500 kiló, ám a helyzet a GMC Hummer EV-hez hasonló monstrumoknál durvul be igazán. Utóbbi például 4,1 tonnát nyom.
A Honda 2030-ig 30 elektromos modellt szeretne bevezetni globális szinten, mostantól hét év múlva pedig már évi kétmillió villanyautót terveznek gyártani. Hazai piacon ehhez uralni kell a népszerű kategóriákat, egy olcsó furgon új elektromos variánsa pedig garantáltan hozhat a konyhára. Az N-Van EV ezen felül még cuki is.