A Volvo lezúzta elektromos kamionját is, hiszen teher alatt hajlik
Hogy is mondta a keresztény rap-metál talán legsikeresebb bandája, a P.O.D. bő húsz éve? Bumm, itt jön a bumm. Valahogy így szól a dal szövege, csak az angol nyelv kaliforniai dialógusában, míg a videóklip a pingpongról szólt. Most viszont akár a Volvo elektromos teherautói is dalolhatnák: „Ez minden? Jöhet hát a legnagyobb dobásod!"
A hatalmas Tesla Semi hype közepén nem árt észben tartani, mennyivel relevánsabbak Európában a Volvo, vagy akár a Daimler elektromos nyergesvontatói. Ezerrel robog hát a fejlesztés, a Volvo Trucks pedig sorra kapja a jelentős megrendeléseket elektromos nyergesvontatóira, valamint dobozos teherautóira is.
A biztonság továbbra is kulcskérdés, nagyfeszültségű, nehéz és gyúlékony akkumulátorok esetén pedig nem csupán az fontos, hogy ne sérüljön, vagy épp mozduljon el a modul, hanem az is, hogy automatikusan áramtalanítsa magát baleset esetén.
Az automata biztonsági rendszerek, a vészfékezés és a mindent látó kamerák eleve minimalizálják a kockázatot, ám érdekes látni, mi történik az alvázzal, ha minden oldalról kap egy nagyot.
Az elektromos teherszállítás kulcskérdés a káros emissziók ellen folytatott harcban, a Volvo Trucks pedig az első gyártó teljes villanypalettával, jelenleg 600-voltos feszültségen operálva.
A három pusztító tesztet, tehát a sűrűn előforduló ráfutásost, a durva frontális ütközést, valamint a látványos borulós káoszt a Volvo FM Electric szenvedte el. RIP.