Budapestre tökéletes lenne, és el is készül az Opel Rocks e-xtreme
Az Opel a Stellantis legújabb tagjaként fogta a Citroën Ami elektromos városi kisautót, és jól átcímkézte. Ez lett az Opel Rocks-e, majd jött egy dizájn pályázat, amit a Rocks e-xtreme nyert meg. Le is gyártják, hisz menő.
Nyugat-Európában elég nagyot megy a Citroën elektromos mopedautója, a modern Ami. Ezt valójában a szintén francia Capgemini Engineering tervezte teljesen kulcsrakészre, és egyik érdekessége, hogy minden irányban, tehát az elejét és a hátulját nézve is szimmetrikus. Így olcsó gyártani Marokkóban, a Stellantis pedig egyszerre szánja a fiataloknak, a városi környezetben mozgó embereknek, és a teljes autóra már nem vágyó időseknek is.
Mivel Topolino néven forgalmazza majd a Fiat is, az Opelnél pedig már létezik, a német cég pályázatot hirdetett fiatal formatervezőknek, hogy az Opel Rocks-e más lehessen, mint egy mezei elektromos mopedautó. Ennek örömére itt a legújabb ivós játék is:
Két perc tizenhárom másodperc alatt hányszor mondja Mark Adams, az Opel dizájnfőnöke, hogy mobility? Annyiszor isztok, ez bizony ilyen egyszerű.
Mivel az Opel szerint a Rocks-e már 15 éves kortól felfelé jó lehet bárkinek, talán nem meglepő, hogy egy nagy szárnyas, neonsárga külső bukócsővel szerelt, vadul szélesített nyomtávú koncepció nyert. A Rocks e-xtreme a 26 éves Lukas Wenzhöfer pályaműve, aki a Pforzheimi Egyetem formatervező szakos hallgatója.
Immár dupla lengőkaros első futóművel, de továbbra is 6 kW teljesítménnyel és maximum 45 km/h sebességgel az Opel legyártja a nyertes koncepciót, mi pedig csak szomorkodunk, hogy még a normál Rocks-e hazai forgalmazását sem tervezi. A Citroën honlapján bezzeg a „hamarosan érkeznek" menübe került. Meglátjuk, de normális áron, 75 kilométeres hatótávval remek lenne a városban.