A Bugatti Chiron Profilée egyedi marad, mert nem készülhet több Chiron
Mivel előre lekötötték, milyenek lesznek az utolsó W16-os Bugattik, a Pur Sport kevésbé agresszív variánsa, a Chiron Profilée egyedi prototípus marad. Mi pedig a könnyeinkkel küszködünk e hír hallatán.
2020 őszére a tervezett ötszáz Chiront már rég eladta a Bugatti, mire a Pur Sport kevésbé radikális, tehát a masszív hátsó szárny nélkül megálmodott variánsát fejleszteni kezdték. Így is elkészült a Profilée, és hogy az egyedi modellt bárkinek legyen esélye megkaparintani jövő februárban Párizsban, az RM Sotheby's akciós házra vár a feladat, hogy megtalálja rá a tökéletes vevőt.
Technikailag tehát ez egy Pur Sport a 183-centis hátsó szárny nélkül. Maradtak a rövidebb fokozatok, az áthangolt geometriájú, keményebb futómű, és persze a magnézium felnik is, melyek segítségével durván ötven kilót faragtak a Chiron tömegéből.
Nem jellemző, hogy egy autó kedvéért lefolytassanak egy komplett fejlesztési programot, de a Profilée átment mindenen, ami az európai típusengedélyhez kell. Nem lehetett elég csupán ránézni a Pur Sport számaira, hiszen egyértelmű, hogy a szárnycsere megváltoztatta az autó aerodinamikai egyensúlyát, miközben ez a Chiron evolúció a gyorsabb kanyarodásra, driftelgetésre készült.
A Profilée nevét Jean Bugatti első formaterve, a Type 46 ihlette, az új integrált hátsó szárny pedig 380 km/h-ig tartja stabilan az egyedi Chiront, miközben még a forró levegőt is kiszippantja a motortérből. Nyilván sűrűn lesz rá szükség.