Árnyékként követ a Stellantis új villany-pickupja
A Stellantis ma éjszaka rántotta le a leplet a cégcsoport egyik legjobban várt modelljéről, a Ram Revolution 1500 BEV Concept nevű brutális elektromos pickupról. Az autó nem csak tekintélyes méretével, hanem temérdek jópofa megoldással igyekszik lenyűgözni a tengerentúli vásárlókat.
Bár a villany-RAM várhatóan csak jövőre kerül a kereskedésekbe, az idei CES keretében szinte minden fontos infót elárultak róla. A gyártó STLA Frame platformjára épül, és várhatóan 800 kilométer körüli hatótávot tud majd. A 800 voltos elektromos rendszer akár 350 kilowattal is tölthető, melynek hála 10 perc alatt 160 kilométernyi áram ömlik az akkumulátorokba. Ráadásul rendelhető lesz egy önműködő robot töltőegység is, mely magától megkeresi és csatlakozik a garázsba beállt autóhoz. Szintén kiderült, hogy tengelyenként egy kompakt, de erős elektromotor mozgatja majd az 2950 kilós monstrumot.
A mérnökök a felfüggesztésből is igyekeztek kihozni a maximumot, így az új RAM állítható magasságú légrugókat, valamint négykerék-kormányzást kap.
Egy pickup esetében a praktikum nagyon fontos szempont: az autó pillanatok alatt hétszemélyessé alakítható, de a túlméretes rakomány se jelenthet gondot, mert a raktér és a kabin közötti fal lenyitható, tehát a cipelt holmik benyúlhatnak az utastérbe. Egyébként itt is lesznek érdekes megoldások: a kormánykerékre is kerül kijelző, a műszerfal közepén elhelyezett főképernyő pedig a helyéről kivéve tabletként is használható.
Az autó legfurcsább funkciója viszont mégis a Shadow Mode. Ezzel a jármű hűséges kutyusként követi a gazdáját, amint hetykén a földjeit járja. Ez azért remek, mert így könnyebben elüttethetjük magunkat saját autónkkal, mint eddig valaha (a hármasszintű önvezető rendszernek hála az autó persze vigyáz majd ránk).
A dizájn egyébként sokkal karcsúbb és légiesebb, mint a nagy vetélytárs Ford F150 Lightning vagy Rivian R1T. Feltűnőek a hátsó öngyilkos ajtók, valamint a B-oszlop hiánya is. Így az utastér oldala szinte teljes egészében kinyitható.