A BMW megduplázta elektromos eladásait, és a Mini Electric is hasít
A BMW arra vágyik, hogy idén már forgalma tizenöt százaléka származzon az elektromos modellek eladásaiból. Fontosak is a célok, hiszen tavaly kevesebb mint 2,4 millió alatti értékesítéssel -4,8 százalékot ért el a csoport, tehát ideje belehúzni.
Ami számunkra is érdekes, az egyrészt az, hogy a Mini termékpalettája nem csupán a kompresszoros korszakán van túl rég, hanem lassan a turbóson is, hiszen mostanra a legtöbben a Mini Electric-et, tehát a pusztán villanyos, a BMW i3 hajtásláncából kifejlesztett ferdehátút választják.
Más kérdés, hogy a Mini harmadik generációja már tíz éve velünk van, szemben a Mini Electric-kel, ami csak 2019 óta van gyártásban. Ahogy a BMW, úgy a Mini eladásai is csökkentek, ám az kiderült, hogy 2022-ben 14,3 százalékkal több hibrid és elektromos Mini ment el, miközben az elektromos Mini Cooper SE-ből 43 744, tehát 2021-hez képest kvázi negyedével több talált gazdára. Ehhez társult úgy 17 ezer hibrid, amitől a totál Mini-torta 21 százaléka lett legalább részben villanyos.
A BMW Csoport ezzel együtt megduplázta a BEV eladásait, +107,7 százalékon zárva az évet 215 755 villanyautóval. Segít persze, hogy már kapható az iX1, az i4, az iX és az i7 is. Hamarosan pedig érkezik a BMW i5, a német elektromos szedán, melytől már most sokat várunk.
Ebben a műfajban talán még izgalmasabb a jövő hírnöke, az új Neue Klasse, mely Debrecenből érkezik majd.
Végezetül ott a Rolls-Royce, mely nem csupán eladási rekordokat dönt, de dolgozik első elektromos modelljén, a Phantom mellé pozícionált Spectrén is.
Nagy meglepetés nincs. Az elektromos autók egyre jobbak, a töltőhálózat egyre drágább, de legalább szintén bővül, a kínálat pedig a növekvő kereslettel arányosan nő. A BMW minden árszinten támad, az elektromos M-modellek pedig jól odacsapnak majd. Legalábbis erre számítunk.