2030-ra a Porsche azt szeretné, hogy eladásai több mint nyolcvan százalékát elektromos autók tegyék ki. Két éven belül pedig azt, hogy legalább az eladások felét hibrid és tisztán elektromos modellek termeljék. Ez pedig itt az Audival közösen fejlesztett PPE platform egyik első felhasználója, az új Macan.
Premium Platform Electric, tehát prémium elektromos platform. Annyit tesz, hogy a Porsche és az Audi is megkapja, nem beszélve a Bentleyről.
Fotó: Porsche AG
Hátsókerék- vagy összkerékhajtás, és 450 kW körüli teljesítmény, 1000 Nm feletti nyomatékkal.
Fotó: Porsche AG
A Taycanhoz hasonlóan az új Macan is 800-volton üzemel, PSM, tehát állandó mágneses szinkronmotorokkal. A mágnesek pedig duplán V-alakban helyezkednek el a tekercsen belül.
Fotó: Porsche AG
A korábban megszokott szilícium helyett szilícium-karbid (SiC) félvezetőket használ a hátsó tengelyt kiszolgáló lévő inverter, amely így magasabb frekvencián, hatékonyabban üzemelhet.
Fotó: Porsche AG
A töltés sebessége még a Taycanra is rálicitál, hiszen a nagyjából 100 kW kapacitású akkumulátor ötről nyolcvan százalékra 25 perc alatt ugrik, a körülményektől függően.
Fotó: Porsche AG
12 modul, a töltelék pedig 8:1:1 arányban nikkel, kobalt és mangán keveréke. Ami új, hogy a 800-voltos rendszer 400-voltos töltő esetén két részre oszlik, és a két 400-volt feszültségű egységet már lehet párhuzamosan tölteni egyetlen 400-voltos csatlakozással.
Fotó: Porsche AG
Mivel a nagyobb teljesítményű motor hátrébb került az amúgy kormányzott hátsó tengelyen, az új Macan súlyelosztása 48-52. Igen, fog tudni driftelni.
Fotó: Porsche AG