Tervrajzokon a csúcs-Lamborghini utódja
Egy ideje várjuk már az Aventador utódját, a Lamborghini pedig úgy tűnik, végre beküldte a szabadalmi kérvényét a WIPO-hoz, vagyis a Szellemi Tulajdon Világszervezetéhez. Íme hát a következő V12 minden lényeges szögből.
Tizenegy év siker után az utolsó Aventadort már tavaly szeptemberben legyártotta a Lamborghini, és a szuperkondenzátoros hibrid rendszerrel támogatott Sián és új Countach is kipörgött már a szalonokból. Nincs más hátra, mint az új szériamodell bejelentése, melyről tudjuk, hogy megtartja a Lamborghini kiváló V12-es szívómotorját, miközben elektromos rásegítéssel minimum 830 lóerő feletti teljesítményt produkál majd.
Az Aventador-utód prototípusait többször is elcsípték már Sant'Agata Bolognese környékén, a friss tervrajzok pedig azt is megmagyarázzák, miért olyan a tesztpéldányok kipufogója, amilyen.
A hátsólámpák vonalában az aktív hátsó szárny alá emelt dupla nyújtott hatszögletű kipufogóvégek valószínűleg még gyorsabb gázcserét tesznek lehetővé.
A hatszögekkel és Y-okkal teleszórt dizájn mellett azt is tudjuk, hogy a V12-es motor csak 8500-as fordulat felett tilt majd. A hatalmas hátsó diffúzor és az első légterelő elemek komoly leszorítóerőt sejtetnek, a légbeömlők és általános arányok pedig a Lamborghini legjobb hagyományait követik.
A WIPO adatbázisába Mitja Borkert dizájnfőnök neve alatt és a Lamborghini postacímével feltöltött szabadalmi rajzokat a Motor1 szúrta ki. Itt az összes, és ebben a formában talán az éleket is könnyebb megszámolni:
Hogy az 'Automobili Lamborghini S.P.A.', vagyis az Audi tulajdonában lévő olasz sportautógyártó tavaly novemberben miért épp a WIPO észak-macedóniai irodájában adta be a kérvényét, legalább olyan jó kérdés, mint hogy milyen hibrid rendszert kaphat majd a V12.
Zöld rendszámra azért nem számítunk.