Nem gyártják le a Lightyear 0-t, mert a tömegmodell fontosabb
Az autógyártás nehéz, a holland Lightyear pedig napelemes elektromos autós startupként egyelőre jobb a sajtóközleményekben, mint a prototípusok után következő lépésekben. Most úgy tűnik, minden a Lightyear 2-ről fog szólni.
Tavaly szeptemberben azt írtuk, a Lightyear 0-nak mindene az alacsony légellenállás. Ez nem változott, ám az autó végül mégis csak a vágóasztalon végzi. Az eredeti terv szerint a limitált kiadású első modell arra lett volna jó, hogy építse a márkát, miközben az eindhoveni cég bevételhez is jut a fejlesztési periódus közepén.
Kell is valamilyen trükközés, hiszen a Lightyear 2-ről azt állítják, hogy 40 ezer euro lehet az alapára, ami 16 millió forint alatti kezdést jelentene.
Most viszont fordult a kocka, és az előlegek visszautalása mellett teljesen leáll a Lightyear 0 projekt, hogy cserébe a szintén napelemes Lightyear 2 hamarabb piacra kerülhessen. A prototípusokat egyébként a finn Valmet Automotive fejlesztette ki, ám a sorozatgyártás feladata már egy másik cégnél landolt.
Ez az Atlas Technologies B.V., most pedig itt a stratégiai átszervezés, mely a gyakorlatban annyit jelent, hogy innentől nem utalnak több pénzt az Atlas felé, effektíve lezárva a Lightyear 0 történetét.
Kár érte, hisz mégis csak az első fecske a használható napelemes villanyautók modern fejezetében, ami évi legalább hatezer napkollektoros kilométer ígért.
Hogy a szendvicsben legyen valami pozitív is, a Lightyear főnöke, Lex Hoefsloot fontosnak tartotta megjegyezni, hogy már nagyjából húszezer flottás érdeklődőjük van a második modelljükre. Innentől pedig csak drukkolni lehet Európa legújabb autómárkájának.