A BMW megmutatta az M3 új, még sportosabb változatát. A CS csak limitált darabszámban készül, és nem csak erősebb, de könnyebb is lett.
Először is kezdjük egy rossz hírrel: az autó csak automata váltóval rendelhető, a BMW xDrive összkerékhajtását is megkapja, de a játékos kedvű vásárlók örömére igény esetén hátsókerékhajtásra is kapcsolhatunk majd, ahogy azt már az M-es típusoknál megszokhattuk.
A háromliteres duplaturbós sorhatost is kezelésbe vették, így a teljesítmény 40 lóerővel nőtt, így összesen - az M4 CSL-hez hasonlóan - már 543 lóerőt tud az autó, míg a a nyomatéka 650 Nm.
A súlycsökkentés érdekében számos alkatrészt karbon erősítésű műanyagra cseréltek a mérnökök. Ebből a könnyű, de erős matériából készült a motorház, a splitter, a légbeömlők, a külső tükrök, a hátsó diffúzor, a hátsó szárny, a tető, a váltókarok és a középkonzol is. A hátsó kipufogódob titánból készült, az első ülések pedig teljesen karbonvázra épülnek.
Mindezeknek hála az autó 34 kilogrammot fogyott, bár így sem éppenséggel könnyű: 1760 kilót nyom. Az új M3 CS a több lóerőnek és a diétának köszönhetően 3,2 másodperc alatt futja a 100-at, gyorsulni pedig 303 km/h-ig engedi az elektronika.
A remek teljesítmény mellett a kényelem is fontos szempont volt, ami jól látszik a belsőn. Az említett karbonvázas ülések fűthetők, elektromosan állíthatók és Merino bőr borítást kaptak, míg a kormánykereket Alcantara fedi.
Az autó ára 116 ezer angol fontról, tehát körülbelül 51 millió forintról indul, ám ezért nem kapunk meg mindent, a karbon-kerámia fékek például feláras extrák. Azt is tudjuk, hogy az M3 CS csak limitált darabszámban készül, ám pontos számokat a BMW még közölt.