A Porsche emiatt az SUV miatt nem hívhatta Safarinak a 911 Dakart
Mindenki tudja, hogy a 911 Dakarnak igazából 911 Safari néven kellett volna piacra kerülnie. A Porsche is tisztában van ezzel a sokakat érintő problémával, ám mivel a Safari autóipari jogai Indiában landoltak, a Volkswagen márkája hoppon maradt.
Nemrég volt a Porsche 911 Dakar tesztvezetése Marokkóban, és bár minket elfelejtettek meghívni, Ryan ZumMallen, az Edmunds újságírója ott volt. Az ő riportjából tudjuk, hogy a Safari rally-król elnevezett gyári off-road 911 azért nem lehetett 911 Safari, mint köznevesült formában minden kisiparos terep-911, mert immár 25 éve létezik a Tata Safari, India sokáig legnépszerűbb SUV-ja.
A Porsche hiába kereste meg az indiai óriást, hogy a megfelelő díj ellenében hadd licenszelhesse a Safari márkanevet, a Tata a Jaguar Land Rover tulajdonosaként visszadobta a német kérvényt.
Jött hát a B-terv, a Dakar. Szenegál fővárosának nevét autóipari felhasználási szempontból az ASO, a Dakar Rally-t szervező Amaury Sport Organization birtokolja.
Nekik már nem jelentett problémát a Porsche sivatagi különkiadása, így kezet ráztak az üzletre, míg a Porsche 911 Safari a fiókban maradt. Készül helyette 2500 darab 911 Dakar, miközben az eredeti Tata Safari gyártása 2019-ben befejeződött, hogy aztán tavaly ismét belendüljön a teljesen más platformra helyezett második generációval.