Ahogy a neve is mutatja, a B is for Build egy olyan Youtube-csatorna, ahol az autóépítés kerül fókuszba. Nagyratörő projektekről van szó: például épült náluk Chevy V8-assal megszentségtelenített Huracán és ehhez hasonló, elvetemült állatságok. Az átépítések alapjai általában durván megsérült autók, így nem lehet őket azzal se megvádolni, hogy értékes klasszikusokat tesznek tönkre.
Most négy, sérült Teslát vásároltak, méghozzá aukción. A teljes csomag ára 60 ezer dollár, vagyis nagyjából 21,5 millió forint volt, de nem véletlenül maradt ilyen alacsonyan ez az összeg: a Teslák vízkárosak. Ez még egy benzines vagy dízel autónál is óriási para, hiszen az elektromos alkatrészek, a kárpitok és még rengeteg más is könnyedén károsodik ilyenkor, a végeredmény pedig nem ritkán gazdasági totálkár.
Elektromos autók esetén különösen rizikós vállalkozásnak tűnik a vízkár, de úgy tűnik, hogy van, akinek belefér. A B is for Build-es srácok a videó elején egy törött, elpukkant légrugós Model S-t próbálnak életre kelteni, kevés sikerrel. Mivel lemerült a Tesla kisfeszültségű akkumulátora, egy másikkal igyekeztek bebikázni, azonban ez némi füsttel és nem kevés szikrával járt, ezért végül nem folytatták a dolgot, hogy se az autóban, se bennük ne keletkezzen nagyobb kár.
A piros Model S-szel egyébként az a tervük, hogy kikapják belőle az akkupakkot és a hajtást, hogy később fel tudják majd használni, a maradékot pedig elárverezik. Ugyanez a tervük a másik, pezsgőszínű Model S-szel is, ami ugyan nincs összetörve, de az akkumulátorcsomagja hibás, amit felhasználás előtt javítani kell majd. Az utolsó Model S egy ezüst, amiben ráadásul a 100 kWh-s akkupakk van. Ezt helyben nyitották ki, méghozzá egy fúrógéppel, de sok próbálkozás után se adott semmi életjelet.
A négy autó közül a Model 3 Performance volt a legdrágább, ami az összes közül egyértelműen a legjobb. Bár az is beázott, a diagnosztika szerint kevés komolyabb baja van, megmozdul, nincs is összetörve és még Autopilot is van benne. Ugyanakkor a 21,5 millió forintos csomagból 11,5 milliót csak erre a Model 3-asra költöttek, ami nem tűnik kevésnek egy vízkáros autóért, ami nagyon messze van a hibátlantól.
Jól látszik, hogy csodák nincsenek: minden autó fényévekre van a hibátlantól és amelyik a legközelebb van hozzá – a Model 3 –, az nem is volt olcsó. Ugyanakkor, ha sikerül a rosszabb darabokból kiszerelni az akkumulátorcsomagokat és a motorokat, amiket aztán későbbi átépítéseknél fel lehet használni, akkor nem biztos, hogy olyan rossz üzlet volt ez összességében.
Forrás: B is for Build