Az Isuzu I-Markot valószínűleg kevesen ismerik, hiszen egyrészt egy Észak-Amerikának szánt modellről van szó, másrészt pedig mindössze 1988 és 1990 között gyártották. Az Isuzu Gemini néven is futó kisautót - aminek a kiváló reklámfilmjét ide kattintva tudod megtekinteni - Giorgetto Giugiaro tervezte és volt egy rendkívül érdekes, a maga korában igen potensnek tűnő csúcsváltozata, az RS Turbo.
Az Isuzu hot hatch kívülről egészen mokány darab: az elölről leginkább egy AE86-os Corollára emlékeztető RS Turbóra nagy lökhárítókat, küszöbtoldatokat és hátsó szárnyat szereltek. Kívül a felnik, belül pedig a sportülések is kimondottan ehhez a típushoz készültek. A bő 30 éves, sportos kisautó külseje nagyon adja, simán utánafordulnánk az utcán.
A fő attrakció egyébként a motortérben van: egy 1,5 literes sornégyest szereltek bele, amire ráakasztottak egy turbót is a biztonság kedvéért. A 125 lóerős csúcsteljesítmény ma már nem tűnik soknak, de abba azért érdemes belegondolni, hogy ezt egy könnyű, bőven ezer kiló alatti kaszniban kell elképzelni. A nulla-száz mindössze 8,1 másodperc, ami még most is becsületes értéknek tűnik.
A futóművet se hagyták érintetlenül, hogy ne csak jól menjen, jól is kanyarodjon az I-Mark RS Turbo. Ezt olyannyira komolyan vették, hogy a futómű hangolását a Lotus-ra bízták. A korabeli reklámszövegekben is arra hivatkoznak, hogy olyan oldalgyorsulást – pontosan 0,79 g-t említenek – lehet vele elérni, mint egy Porsche 944-essel.
A kívül és belül is állatul kinéző RS Turbo nem lett olyan korszakos ikon, mint egy Golf GTI vagy egy Renault 5 GT Turbo, pedig a menetteljesítménye a híresebb modellekéhez hasonló. A használtpiacon tulajdonképpen alig létező, sportso I-Markból most feltűnt egy eladó példány, ráadásul még az állapota is igen bíztató.
A piros RS Turbo nem felújított, hanem az eredeti állapotát őrizték meg ennyire hatékonyan. A felnik ugyan már nem az eredetiek, viszont valószínűleg bárki meg tud békélni ezekkel a korhű Enkei darabokkal is. A gyári Recaro sportülések is megvannak, sőt, a gyári matricák is jó állapotban maradtak meg. Nem nehéz rákívánni, az egyszer biztos.
A remek állapotú, 1988-as I-Mark a Marqued aukciós oldalon tűnt fel és még pár óráig tart az aukció. A cikk írásának pillanatában 4001 dolláron, vagyis kicsit több, mint 1,4 millió forinton áll a licit. Reméljük, hogy az újdonsült tulaj is úgy vigyáz majd rá, ahogy az elődei, hiszen ebből a típusból nem valószínű, hogy sok, ennyire jó állapotú példány maradt fenn.
Forrás: Marqued