A Toyota és a Porsche is óriási luxus SUV-kat tervez
Nem lehet őket parkolni, sokat fogyasztanak, veszélyesek másokra nézve, de ez mindegy, mert az emberek magasan akarnak ülni, miközben nagyobb autót is akarnak, mint a szomszédé. A japán belpiac tehát kap egy Century SUV-t a Lexusnál legyártva Toyota alapokra, a Lexus pedig az eredetileg Kínának kifejlesztett luxus minibuszt viszi Japánba is. A Porsche eközben az egész világnak szánja az elektromos, három üléssorral érkező, egyelőre K1 kódnevű 2026-os SUV-t.
Tudja valaki, mi volt a Porsche Cayenne gyári kódja a kilencvenes évek végén, a fejlesztés korai fázisában? Colorado! Ehhez képest a K1 elég gyenge név, de legalább hamarabb tudjuk, mi lesz belőle. Bizony egy elektromos, hétszemélyes, sportosra hangolt SUV a Cayenne fölé pozícionálva. Ezt maga Oliver Blume Porsche-főnök mondta, és az is kiderült, hogy a termék drágább lesz még a legborsosabb árú Cayenne Turbo GT-nél is.
Ennél kevesebb emberhez érhet majd el a Toyota luxus SUV-ja, ám akinek a Lexus csúcstermékei sem nyújtanak vígaszt, végre várhatják a szintén a Toyota Highlanderre épülő Century terepjárót. Kézzel készül majd, akár csak a V8-as hibrid Century szedán.
A Land Cruiser fölé árazott Century SUV azért a Toyota vágya, mert a csúcsprémium szegmensben hiába van ott a limitált gyártású Century szedán, ha az SUV kategóriában a Rolls-Royce Cullinan és a Bentley Bentayga viszik el a Toyota leggazdagabb ügyfeleit.
A Toyotákat úgy veszik, mintha nem lenne holnap, ám idővel a normál kategóriákban sikeres japán gyártó is szeretné feljebb pozícionálni magát, ebbe pedig az is beleférhet, hogy a Lexusok mellett akár az eddig belpiacos Century is globális elérésű almárkává váljon.