A Honda és a GM hidrogénes CR-V-t csinál, mert akkor is a hidrogén
A Honda bemutatta következő-generációs üzemanyagcellás technológiáját, melyet a General Motors-szal közösen, valamint teherautós felhasználásra az Isuzu és a Dongfeng közreműködésével fejleszt. Ennek örömére Észak-Amerikába is megy majd az a hidrogénes plug-in hibrid Honda CR-V, ami már ezt a rendszert használja majd.
Vitatkozhatunk a hidrogénhajtás létjogosultságáról és optimális felhasználási módjairól hosszú éjjeleken és nappalokon át, ám ez nem akadályozza meg sem a Hondát, sem a GM-et abban, hogy komoly lépéseket tegyen az üzemanyagcellás fejlesztések terén. Persze a munka oroszlánrésze továbbra is Japánban zajlik majd.
A Honda úgy látja, négy irányban érdemes tapogatózni. Először is ott vannak az üzemanyagcellás elektromos járművek, tehát az FCEV kategória. Mellettük a teherautós műfaj, a helyi kis erőművek, valamint a munkagépek népes tábora. Az autókkal segít a GM, a teherautókkal az Isuzu és a Dongfeng, a többi partnert pedig folyamatosan keresik.
A hidrogén egy nehezen szállítható és tárolható gáz, de ezzel azért nincs egyedül az üzemanyagok terén. A Honda komolyan lát benne fantáziát, mint alternatív megoldás az akkumulátoros technológia mellett, miközben a tortának csak egy szeletét jelentik majd az olyan járművek, mint az üzemanyagcellés plug-in CR-V crossover.
Ettől függetlenül a GM-mel fejlesztett új rendszer kemény célokat tűzött ki maga elé, és sok újítást hoz majd. Kétszer tartósabbnak és sokkal olcsóbbnak ígérik, köszönhetően az elektródák új anyagának, a jobban szigetelt celláknak, a korrózióálló, egyben egyszerűsített felépítésnek, valamint a megnövelt hidegtűrésnek.
A Honda terve, hogy a két éven belül is csak kétezer egységet jelentő eladásokat hatvanezerre növeljék 2030-ra, majd onnan kezdve tíz év alatt elérjék a párszázezres szintet is. Sok kérdésre kell még választ találni addig, de az üzemanyagcellás technológiát ignorálni valóban kár lenne, főleg, mivel van ismert mód a környezetbarát termelésre.
Ettől függetlenül nem szabad felednünk azt sem, hogy a Toyota eddigi vezére, Akio Toyoda sem véletlenül mondott le épp idén annak ellenére, hogy a hidrogénben is elég sok fantáziát látott.