Német autópályák: talán mégis lesz korlátozás
Egy friss becslés szerint sokkal nagyobb környezetvédelmi hatása lenne, ha sebességkorlátozást vezetnének be a német autópályákon, mint azt korábban gondolták.

Évente 6,7 millió tonna szén-dioxiddal kevesebb kerülne a levegőbe, ha 120 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetnének be a németországi autópályákon – idézte a Német Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal (UBA) friss becslését a Reuters. Ez azért meglepő, mert egy más módszertannal készült korábbi tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy „csupán” 2,6 millió tonnás csökkentést lehetne elérni.
Mivel Németországban a másodrendű úthálózat is jó, a közlekedési minisztérium szakértői úgy vélik, hogy egy ilyen változtatás átterelné az autóforgalom egy részhét az autópályákról a településeket is érintő közutakra. Emiatt több dugó alakulna ki, gyakoribbá válnának a közlekedési balesetek a városokban és a vidéki utakon, növekedne a zajterhelés és a levegő szennyezettsége a lakott területeken.
"A közlekedés az autópályákon a leggördülékenyebb és a legbiztonságosabb" – mondta a Reutersnek a minisztérium szóvivője.
Volker Wissing közlekedési miniszter is megszólalt az ügyben. Többek között elmondta, azért nincs szükség a német autópályák sebességkorlátozás alá vonására, mert a villanyautók lassan úgyis kiszorítják a száguldozást az utakról. Meglátása szerint azok, akik el szeretnének jutni az ország egyik pontjáról a másikra, maguk is megfontolják, hogy a hatótávolság kárára növeljék-e a sebességet.

Hozzátartozik a képhez, hogy a német közlekedési tárcát az ottani kormánykoalícióban részt vevő szabad demokraták (FDP) vezetik. A német autósok lényegében állampolgári joguknak tekintik, hogy annyival száguldanak az autópályákon, amennyivel csak tudnak, a liberális párt teljes mellszélességgel képviseli ezt az akaratukat. A Reuters szerint az FDP az egyik gátja a sebességkorlátozás esetleges bevezetésének.
A közlekedés lemaradásban van a tervekhez képest
Ugyanakkor Németország célja, hogy gazdaságát és közlekedését 2045-re karbonsemlegessé tegye. A közlekedés a koronavírus-járvány sújtotta 2021-es évben 148 millió tonna szén-dioxid kibocsátásával járult hozzá a légszennyezéshez, ami hárommillió tonnával több volt a tervezettnél. A 2022-es terv 138,7 millió tonna. A környezetvédelmi hivatal márciusban hozza nyilvánosságra a tényadatot, amiből kiderül, sikerült-e ezt tartani.
A hivatal tavaly novemberben azt kommunikálta, hogy ez várhatóan nem jön össze. A környezetvédelmi tárca azt állítja, hogy a következő években bevezetendő intézkedéseinek köszönhetően 13 millió tonnával csökken a közlekedési eszközök szén-dioxid-kibocsátása, ezzel kompenzálják az elmaradásokat. Az UBA becslése azonban azt mutatja, hogy az autópályákon bevezetett sebességkorlátozással egy csapásra nagy eredményt lehetne elérni.
Mégis mennyi?
Németországban a nagy távolságok miatt is jól jön az autósoknak a sebességkorlátozás hiánya. A Google Maps útvonaltervezője szerint például egy München-Berlin etap majdnem 600 kilométeres utazást jelent a sztrádákon, amit majdnem 6 óra alatt lehet megtenni. Ez 100 km/h-s átlagot jelent.
Ezzel szemben 120 km/h-s átlagnál csak 5 óra kellene ehhez az úthoz. Míg ugyanez a táv a sztrádák kikerülésével a Google Maps szerint több mint 10 órás autózást jelentene.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
