Az autóipart sarokba szorították a kibocsátási normák és a közelgő elektromos átállás, így a legtöbb gyártó már nem engedhet meg magának annyi mindent, mint előtte. Például a vegytiszta luxusról és hedonizmusról szóló Maybach-okat is kénytelen tölthető hibrid hajtással is kínálni a Mercedes.
![Forrás: Mercedes-Benz AG](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4747/47471/474711/47471175_1992fb123fa2f41c7638b353a1702394_wm.jpg)
Az új modell, vagyis az aktuális S osztályon alapuló Maybach S580e egy tölthető hibrid: a háromliteres, soros hathengeres benzines turbómotort egészíti ki az elektromos hajtás. A benzinmotor önmagában 367 lóerőt és 500 Nm-t tud, ehhez jön hozzá az elektromos hajtás 150 lóerős teljesítménye és 440 Nm-es nyomatéka.
A rendszerteljesítmény összesen 510 lóerő lehet, a teljes csúcsnyomaték pedig 750 Nm, tehát a menetteljesítményre vélhetően nem érkezik majd panasz. Utóbbit a mindössze 5,1 másodperces nulla-száz is megerősíti. A végsebességet szokás szerint 250 km/h-nál limitálták.
![Forrás: Mercedes-Benz AG](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4747/47471/474712/47471207_fb5ffb4fcc3b026f5770563fbba635b6_wm.jpg)
Csak a 150 lóerős elektromos hajtást használva, tisztán villannyal is haladhat a hibrid S osztály, de ott már a végsebesség csak 140 km/h. A 28,6 kWh-s akkupakk egyébként maximum 100 kilométeres, tisztán elektromos hatótávot ígér, tölteni pedig maximum 60 kW-tal lehet. Az opcionális, 60 kW-os egyenáramú töltéssel elvileg 30 perc alatt megvan a teljes töltés.
Bár elsőre egyébként rangon alulinak tűnhet egy sorhatos azon a helyen, ahol ideális esetben V12-esnek kéne lennie, a komfort szempontjából nem biztos, hogy ez visszalépés. Az elektromos hajtás ugyanis a menetkomfort szempontjából eleve jó választás, illetve a sorhatos motorok sem a kellemetlen járáskultúrájukról híresek.
Forrás: Mercedes
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)