Újabb éles bírálat érkezett a Londont és Közép-, illetve Észak-Angliát összekötni hivatott expresszvasút építőinek címére. Ezúttal egy környezetvédelmi tanulmány formájában. A beruházó cég szerint sok dolgot nem vettek figyelembe a környezetvédők.

A HS2 Ltd. nevű cég, amely többek között az Anglia déli és északi részeit összekötő expresszvasút pályáját építi, erősen alábecsülte tevékenységének környezetkárosító hatását – állítja a Wildlife Trust környezetvédelmi szervezet a BBC tudósítása szerint.
A Trust jelentését egy éven át tartó vizsgálatok előzték meg a vasútvonal nyomvonalába eső területeken. A tanulmány készítő ezek alapján a hibás számítások és becslések egész katalógusát állították össze. Azt állítják, hogy a vállalat idejétmúlt módszerekkel végzet környezetvédelmi hatástanulmánya alapvetően hibás, ezért félrevezető. Például azért, mert azonos értékűnek tekinti azokat a bokros részeket, amelyeket az építkezés részeként felszámolnak, és azokat, amelyeket később akarnak telepíteni. Ez azonban a cikk szerint tévedés. Míg ugyanis az előbbiek védelmet, szaporodóhelyet és élelmet kínálnak a környék élővilágának, az utóbbiak semmit sem nyújtanak ebből.
Az építést végző vállalat térképeiről tavak, patakok és fákkal benőtt részek hiányoznak – állítják a Wildlife Trust szakértői. Mindezek alapján a környezetvédők azt követelik, hogy függesszék fel a vasútvonal építését és kötelezzék a HS2 Ltd.-t az építés környezeti hatásának újraértékelésére.
A vállat szóvivője szerint ugyanakkor a Wildlife Trust egyszerűen nem vette figyelembe a cég környezeti hatástanulmányainak adatait vagy nem hitte el azokat. A környezetvédők csak egy íróasztalnál készült tanulmányt tettek le az asztalra, szemben a cég óriási területekre kiterjedő környezeti vizsgálódásaival.
Óriási beruházásról van szó, amely jól mutatja a hasonló fejlesztések jól ismert betegségeit. Az eredeti terv szerint két vasúti ágat építettek volna, az egyiket London és - Manchesteren át - Marsden között, a másik ettől keletre menne, a fővárostól Leeds városáig. Az utóbbit a magas költségek miatt elvetették. Az expresszvasút támogatói szerint az új vasútvonal csökkentené a közúti személy- és teherforgalmat, miután például London és Birmingham között a jelenlegi 1 óra 21 percről 52 percre rövidítené a menetidőt.
Az átadási határidők azonban máris csúsznak. A birminghami szakaszt eredetileg 2026-ra kellett volna megépíteni, ám most úgy tűnik, valamikor 2029 és 2033 között készülhet el. A projekt teljes befejezésének határidejét 2032-2033-ról 2035-2040-re tolták ki.
Hasonló a helyzet a költségekkel. Jelenleg 2019-es árakon 72 és 98 milliárd font közé (32-43 billió forint) teszik az expresszvasút megépítésének árát. Ez jóval több a 2015-ös 55,7 milliárdos (24,5 billió forint) becslésnél. És a növekedés oka a vezetési hibákon, illetve a vasútvonal útjába eső területek kisajátítási költségeinek alábecslésén túl éppen környezeti probléma. Nevezetesen az, hogy nem jól mérték fel a terepviszonyokat. A földmunkák sokkal többe fájnak a vasútépítést végző vállalatnak, mint gondolták.

Az oldalról ajánljuk
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
