- Magazin
- Hírek
- Insta_linkinbio
- ford mustang
- ford mustang dark horse
- carbon revolution
- ford
- karbon
- szénszál
- technológia
Mi a véleményed a Ford Mustang Dark Horse karbon kerekeiről?
A Ford ímmel-ámmal már 2015 óta használja a Carbon Revolution különböző szénszálas kompozit felnijeit. A legújabb szett a Dark Horse megfelelően specifikált verziójához is rendelhető, és 37 százalékkal könnyebb az alufelniknél, ami a rugózatlan tömeget nézve nem is elhanyagolható különbség.
A Dark Horse a legújabb sportos Mustang színváltós fényezéssel és titán váltógombbal, rengeteg szénszálas elem mellett. A motor teljesítménye ugyan változatlan, de a Mach 1 szellemi utódja rendelhető pályára optimalizált csomaggal is, többek közt Recaro ülésekkel és az elektromos drift kézifékkel.
A Carbon Revolution gyártja többek közt a Shelby GT500, a Shelby GT350 és a Chevrolet Corvette Z06 karbon felnijeit is. Ez a verzió a Dark Horse opciós listáján ötágú, 19-colos átmérővel, és elöl 10.5, hátul pedig 11-colos szélességgel.
Durván kilenc és fél kilóval kevesebb rugózatlan tömeg, és az is tény, hogy nem csupán a Ford ajánlja ezt a technológiát 2015 óta , hanem évekkel ezelőtt a Porsche és a Bentley is úgy döntött, a csúcstermékek megfelelő árazás mellett simán megérdemlik.
Ehhez ugyan nem kell, hogy egy kerék karbonból legyen, de az biztos, hogy ezt sem szeretnénk a belvárosban parkolni.
Engem azért foglalkoztat a szénszálas kerekek gyakorlati felhasználási köre, mert bár tudom, hogy Christian von Koenigsegg 60 ezer eurós Aircore felnijei egész másképp épülnek fel, mint ezek a Carbon Revolution termékek, arra is emlékszem, hogy Gordon Murray, a McLaren F1 és számos más zseniális sport és versenyautó megálmodója miért nem rakott karbon kerekeket a Gordon Murray Automotive T.50-re és a T.33-ra.
Azért, mert szerinte a szénszálas abroncsok törése katasztrofális, és épp ezért azonnali teljes összeroskadáshoz vezethet egy durva ütés, míg a fém felni, legyen akármilyen alumínium vagy magnézium ötvözetből, rugalmasabb, és elnyel némi energiát, mielőtt végképp feladná. Így pedig épp elég időt nyerhet a vezetőnek a biztonságos megálláshoz.
Az autógyártók valószínűleg úgy vannak vele, hogy bizonyos tempó felett úgysem terhelheti őket felelősség, de az így is érdekes kérdés marad, hogy a szénszálas felni vajon a jövő, vagy csak egy kissé kockázatos extra, amit úgysem választ sok vásárló. Az biztos, hogy a Ford nyolc éve hisz benne, a GT500 pedig félelmetesen gyors.