Balesetveszély: 363 ezer autót hív vissza a Tesla

2023.02.18. 10:36

A Tesla önvezető rendszere, a Full Self-Driving hatalmas vitákat szül az autósok és az állami szervek körében egyaránt. Nemrég egy 2016-os videóról derült ki, hogy megrendezték, tavaly év végén pedig Kalifornia állam a "Full Self-Driving" elnevezés használatát is megtiltotta a gyártónak, mivel az félrevezető. Az idei Super Bowl szünetében pedig a rendszer képességeit megkérdőjelező, lejárató reklámot jelentetett meg egy rivális. Mindeközben a Tesla statisztikákkal támasztja alá, hogy a Full Self-Driving igenis hatékony, és az interneten is tömegével találni videókat, melyekben a rendszer baleseteket akadályoz meg.

DSC02407

Most egy amerikai közúti biztonsággal és baleset-megelőzéssel foglalkozó szervezet, az NHTSA 363 ezer autó visszahívására kötelezte a Teslát, a Full Self-Driving rendszerrel kapcsolatos aggályok miatt. A szervezet még 2021-ben indított vizsgálatot a témában, ennek eredményeképpen négy fő problémát állapított meg, melyekkel foglalkozni kell.

20221015 150938

Az első, hogy az autó bizonyos körülmények között sárga jelzőlámpánál is behajt a kereszteződésekbe. A második esetben azt kifogásolják, hogy (ha a felhasználó engedélyezi a menüben), az autó a jól belátható, teljesen üres stoptáblás kereszteződéseknél nem áll meg, hanem lassan átgurul. A harmadik, ahogy a Full Self-Driving rendszer reagál a változó sebességhatárokra, a negyedik pedig, hogy időnként kanyarodósávokból is egyenesen halad tovább az autó.

420A2047

Az NHTSA szerint ezek a problémák csak specifikus körülmények között jelentkeznek és ritkák, ám így is veszélyesek lehetnek. A Tesla egy automatikus távoli szoftverfrissítés segítségével fogja orvosolni a problémát, melyet bizonyos 2016 és 2023 között gyártott Model S, Model 3, Model X és Model Y-ok kapnak meg. A gyártó közölte: nem tudnak olyan esetekről, mikor a fenti gyengeségek balesethez vezettek volna.