Az elektromos autók téli hatótávvesztésének egyik fő oka a fűtés. Egyrészt, hidegben az akkumulátort temperálni kell, másrészt vezetés közben az utastér fűtésére is sok energia megy el. Ezt már a ZF is felismerte, mely fűthető biztonsági övet fejlesztett, a Ford viszont még rajtuk is túltesz.
Az amerikai gyártó egy teszt keretében futárautóként használt elektromos Transitokat szerelt fel fűthető utastéri panelekkel, melyek a belső lényegében minden pontját belepték. Jutott belőlük az ajtókárpitokra, napellenzőkre, kartámaszokra, biztonsági övekre, sőt, még a szőnyegekre is. Az eredmények alapján az ezzel a megoldással fűtött autók átlagosan 13 százalékkal kevesebb energiát használtak a beltér fűtésére, mely 5 százalékos hatótáv növekedést eredményezhet.
A gyártó szerint ennek oka, hogy ha az autó levegőjét fűtjük, az egy ajtónyitás alkalmával lényegében azonnal ki is szabadul a külvilágba, így a fűtőrendszer kezdheti előröl a munkát. Ezzel szemben ha az utastéri paneleket melegítjük, a kabin sokkal jobban tartja a hőt, és gyorsabban felmelegíti a beáramló hideg levegőt is.
Hozzá kell persze tenni, hogy egy futárautó ajtaját nyilván nagyon sokat nyitogatják, így normál használat mellett valószínűleg kisebb lenne a különbség a hagyományos fűtési megoldásokhoz képest.