A Peugeot 508 egy kihalófélben lévő kategória terméke, hiszen nem SUV, hanem egy lapos és hosszú, normális arányú autó. A francia gyártó abban azért behódolt az aktuális divatnak, hogy a szedán tetővonala kicsit kupés, viszont a kombi simán csak kombi lett, nem pedig shooting brake.
A remek arányok és a szépen megrajzolt részletek miatt az 508 eleve az egyik legszebb a Peugeot aktuális modelljei közül, most azonban erre rá tudtak tenni egy újabb lapáttal. Az 508 ugyanis kapott egy faceliftet, amitől még ütősebben néz ki. Szűkebbre és sokkal fenyegetőbbre rajzolták a lámpáit, illetve az egész első lökhárítót is áttervezték. A külsőhöz hasonlóan belül is főleg apróbb részleteken frissítettek.
A Sport Engineered változat egyértelműen a legdurvább: ezt elöl 22, hátul pedig 12 milliméterrel kiszélesítették, 20 colos felniket pakoltak rá, amik mögé elöl 380 milliméteres fékeket szereltek. Ennél tovább hergelték a külső elemeket, így ez a verzió bárhonnan nézve rendkívül agresszív. Ebbe egy 200 lóerős, hibrid hajtás kerül, ami mind a négy kereket hajtja.
A motorpalettán nincsenek meglepetések: kezdésnek maradt az 1,2 literes benzines turbómotor 130 lóerővel, a dízel paletta pedig egy szintén 130 lóerős, 1,5 literessel indul. Van tölthető hibrid: ebbe egy 12,4 kWh-s akkupakk kerül és az elektromos rendszer 109 lóerőt tud, míg a maximális rendszerteljesítmény 150, 180 vagy 200 lóerő lehet.
A facelift egyébként már időszerű volt, hiszen az 508 már 2018 óta a piacon van és azóta a márka stílusjegyei is sokat változtak. A frissített 508-at a Peugeot Mulhouse-ban fogja gyártani, Franciaországban, az azonban eddig nem derült ki, hogy mikor érkezik majd.
Forrás: Peugeot