Németország még keresztbe tehet a belsőégésű motorok 2035-ös kitiltásának
Az Európai Unió elhalasztotta a belsőégésű motorral meghajtott járművek betiltásáról szóló kulcsfontosságú szavazást, miután Németország aggodalmát fejezte ki, hogy mi fog történni az autóipari munkahelyekkel, és tisztázni szeretné az e-üzemanyagok továbbiakban való használatának feltételeit. Maga a szavazás egyébként a korábbi megállapodás egyszerű, bürokratikus jóváhagyása lett volna. Németország azonban jelezte, hogy további egyeztetéseket szeretne, mert ebben a formában kénytelenek lesznek távol maradni a szavazástól, ami teljesen felboríthatná a nehezen létrejött és sokat kritizált megállapodást.
Azt a megállapodást, aminek értelmében 340 igen, 279 nem és 21 tartózkodás mellett megszavazta az Európai Parlament a személyautók és a kishaszongépjárművek 2035-re elérendő károsanyag-kibocsátási értékhatárait. Ami egészen pontosan a nullával, tehát a teljes tiltással egyenlő, hiszen a belsőégésű motorral hajtott járművek ezt nem tudják teljesíteni.
A múlt hónapban realizálódtak leglátványosabban az autóipari aggályok, amikor a megállapodás létrejötte után alig egy héttel a Ford bejelentette: 3800 munkahely megszüntetésével terveznek. Méghozzá elsősorban Németországban, valamint az Egyesült Királyság területén.
Az autóipart érintő foglalkoztatási aggályok mellett Németország arra is szeretne valamiféle biztosítékot kapni, hogy az e-üzemanyagokat 2035 után is fel lehessen használni a már forgalomban lévő belsőégésű motorok üzemeltetéséhez. Ha pedig az EU valamiféle kompromisszumos megoldást szeretne kötni a németekkel, akkor várhatóan lesznek kiskapuk a szabályozásban, hogy az üzemanyag továbbra is könnyen hozzáférhető maradjon.