- Magazin
- Hírek
- lamborghini
- lamborghini lb744
- lamborghini v12
- lamborghini l545
- plug-in hibrid
- szupersportautó
- urbaniqe
A 986 lóerős és négymotoros Lamborghinire már csak a zöld rendszám kell
A Lamborghini új plug-in hibrid hajtáslánca még mindig tartalmaz egy immár 813 lóerős 6,5-literes V12-t, de társul hozzá három elektromotor is, melyből egy az új nyolcsebességes duplakuplungos váltóba van integrálva. A lítium-ion akkumulátor kapacitása pedig 3,8 kWh, így van teljesen elektromos mód is.

Az új csúcs-Lamborghini gyári kódja LB744, míg az áttervezett 6.5 V12 neve L545. Kezdjük is ezzel, mert 218 kilós súlyával és 813 lóerős teljesítményével az eddigi legkönnyebb és legerősebb Lamborghini V12. Miközben 17 kilóval könnyebb az Aventador V12-esénél, még a GMA-Cosworth elképesztően komplex és drága négylitereséhez képest is egészen lenyűgöző.
Ilyen bámulatos benzinmotort az életben nem látunk többet
Gordon Murray és a Cosworth most részletesen belemegy, mitől is forog 12,100-at az utcai V12.
Az LB744 fordítva, tehát 180 fokkal elforgatva ül a tűzfal mögött, és a kompressziós aránya is magasabb lett: immár 12,6:1 az Aventador Ultimae 11,8:1-je helyett. Ezen túl 9500-ig forog, és 9250-nél adja le a maximumát, míg a 725 Nm-es csúcsnyomaték 6750-es fordulatnál támad. Más a szívósor, módosult az égéstér geometriája, és a kipufogórendszer is jobban szelel a legmagasabb terhelési tartományban.

A motor elforgatására azért volt szükség, mert az új duplakuplungos váltó a motor mögé került a Countach óta használt sorrend helyett. Mindettől függetlenül fantasztikus hangja is lesz, mert sokat dolgoztak a kérdésen.
Az új váltó szintén teljesen saját fejlesztés. Nyolcsebességes, duplakuplungos, integrált elektromotorral a hátsó tengelyen. 560 mm hosszú, 750 mm széles és 580 mm magas. Emellett 193 kilót nyom a 110 kW-os és 150 Nm nyomatékú motorral együtt.
Az első tengelyen olajhűtésű állandómágneses motorok adnak le kétszer 110 kW-ot. 18,5 kiló darabja, a három motor és a V12 kombinált összteljesítménye pedig 986 lóerő lett. Talán elég lesz a teljesen elektromos módban is elérhető összkerékhajtás mellé.
A váltóalagútban így felszabadított térbe kerültek a cellák, a tasakos lítium-ion csomag kapacitása pedig 3,8 kWh. Aki el szeretné képzelni az asztalán, annak elárulom, hogy 1550 mm hosszú, 301 mm magas és 240 mm széles az egész.
7 kW-os töltéssel fél óra alatt száz százalékon. Az első tengely regeneratív fékrendszere, valamint a V12 kombinációja is feltöltheti mindössze hat perc alatt, tehát a benzinmotoron át a hátsó elektromotor teljesítményének durván fele megy arra, hogy hat perc alatt teletöltse az akkut.
A váltó két tengelyen kezeli a páros és a páratlan fokozatokat, a tengelyek pedig egyesítve hajtják a végáttétet, mint egyébként minden DCT-ben. Ettől függetlenül ez egy könnyű és kompakt egység, az integrált motor pedig értelemszerűen indítómotor és generátor is egyben.
A nyolcsebességes Lamborghini DCT gyorsabban kapcsol, mint az eddig használt hétsebességes DCT a Huracánban, és támogatja a folyamatos lefelé váltást is, melyhez csak a bal váltófület kell majd meghúzva tartani fékezés alatt.
A hátramenetet az első tengely biztosítja, de a hátsó is beszáll, ha alacsony a tapadás. Ez az integrált motor P3-as üzemmódban, a váltóról lekapcsolódva hajtja a főtengelyt, míg P2-ben generátor üzemmódban tölti az középen található akkumulátort.
Minden varázslat ellenére az új hajtáslánc emissziós szempontból csak harminc százalékkal tisztább a leggyorsabb Aventadornál, míg a kombinált fogyasztását 18 literre saccolja a WLTP. Hogy hol találtak 17 kilót az Aventador V12-jében, azt viszont megtippelni sem tudom. A főtengely önmagában kevés, a dugattyúk eddig sem voltak nehezek, a lendkerék pedig 725 Nm nyomatékot kezel, tehát nem lehet alufóliából. Bámulatos, hogy a 6,5-literes ilyen könnyű lehet 2024-re.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
