Petrány Máté kollégánk a következő szavakkal köszönt be egy könnyed hónappal ezelőtt: “Sziasztok, ez itt a Citroën C4 X. A Citroën szerint ez egyszerre egy crossover, egy szedán, egy családi autó, egy céges autó. Mindenre jó.” - idézte enyhe éllel a hangjában a francia márka üzenet esszenciáját, amivel egyébként nem volt elégedetlen. Sőt, az utasoldali rejtett tablet tartóra kifejezetten okos megoldásként hivatkozott.
Ma Bence hivatalos az új Citroën C4 X és ë-C4 X hazai bemutatójára, ahol reméljük, a magyar árazáson kívül is elhangzik néhány érdekes információ mind a belsőégésű, mind a szűk 300 kilóval nehezebb, hasonló teljesítményű elektromos változatról.
Azzal vezették fel a Citroën sajtóeseményét, hogy a márka éppen változáson megy keresztül, amelynek jegyében nagy erővel tapadják az elektromos mobilitás és a fenntarthatóság útját. Ezzel kapcsolatban hangzott el, hogy az emberekben kialakult a hatótávszorongás.
A magyar bemutatón is elhangzott, hogy a Citroën C4 X vállaltan egy alsó-középkategóriás autó, amivel a családok mellett elsősorban az üzleti ügyfelekre lőnek.
Szedán, SUV és fastback mix, aminek elsősorban az arányos sziluettjét és az alacsony légellenállási együtthatóját emelik ki. Ennek ellenére a formavilágot leszámítva a C4 X sok tekintetben megegyezik az alap C4-gyel, viszont fontos különbség, hogy a csomagtér 380-ról 510 literre nőtt, ami objektív érv lehet az X forma mellett.
A C4 X legolcsóbb, a kasztnihoz kicsit gyengécske 100 lóerős, benzinmotoros Feel felszereltségű változatának a hazai alapára 9.750.000.- forint. A bő 30 lóerővel erősebb, nyolcsebességes automatával már minimum 11.320.000.- forint, fullosan felszerelve ezért közel 13 milliót kérnek. Az elektromos változat 15 millió 840 ezerről indul, a vége pedig 17 millió 690 ezer.
Bence az elektromos változatot vezette kemény 20 perccet, szóval messzemenő tanulságok még nincsenek. Normál módban elég óvatosan megy, nem igazán érezni a villanyautók híres azonnali nyomatékát. Sport módban ehhez képest sokkal dinamikusabb: élesebb a gázpedál és jobban ugrik, szóval nem csak dísznek van a kapcsoló.
Az a sokat dicsért futómű tényleg elég jó. Rossz utakon, fekvőrendőrökön keresztül is végig kényelmesen siklott, nem igazán sikerült zavarba hozni. Igaz, furcsán nagyot koppan valami egy-egy bukkanónál.
Az ülések kényelmesek és a kilátás se rossz, bár a műszerfal kicsit magas, de ezt gyorsan meg lehet szokni. A beépített navi elég egyszerű, ráadásul kicsit lassú is, ha keresni kell. A képernyő se a csúcsok csúcsa. Az utastér egyébként tele van egész ötletes tárolókkal, csomó mindennek van hely.