- Magazin
- Hírek
- Insta_linkinbio
- mansory f9xx tempesta celeste
- mansory
- ferrari
- ferrari sf90 stradale
- tuning
- urbaniqe
Nem tudsz több szárnyat rakni egy Ferrarira
Összesen három készül majd a Mansory F9XX Tempesta Celeste, vagyis az 1100 lóerősre húzott nyitottetős hibrid V8-as Ferrariból. Ám az összes légterelőt egyik tulajdonos sem bírja majd megszámolni, hisz lehetetlen.
Könnyű megérteni, hogy mi volt a német tuningmesterek célja. A privát pályanapos Ferrari FXX-programból ismert aerodinamikai elemekkel kellett megszórni a jóval nagyobb darabszámban gyártott utcai középmotorost, a Ferrari SF90 Stradalét.
Ennek köszönhetően a három elektromotorral együtt 1100 lóerősre húzott Mansory F9XX keménytetős változatban is Batman pályagépének álcázza magát, ám nyitott verzióban hoz igazán közel a légáramlatok megértéséhez.
A Mansory elmondása szerint a sok új préselt karbon elem növeli az első tengelyre ható leszorítóerőt, amihez természetesen hozzáigazították a hátsó szárny és a diffúzor teljesítményét is. A Ferrari gyári összkerékhajtása mellé új kovácsolt kerekek is járnak, elől 21, hátul pedig 22 colos méretben.
1100 lóerővel és 980 Nm elég gyorsan jelentkező nyomatékkal a Mansory F9XX - Tempesta Celeste 2,4 másodperc alatt van százon, és 355 km/h körül is csak azért kezd fáradni, mert a rengeteg légellenállást is növelő aerodinamikai elem ezzel jár.
Szemben a háromajtóssá faragott Mercedes G-osztály nyolcdarabos szériájával, a Mansory F9XX Tempesta Celestéből csak három készülhet, természetesen a megrendelő összes igényét kielégítő specifikáció szerint. Én például több szárnnyal rendelném, amennyiben találhatnak erre megoldást a Mansory mérnökei.