Régóta tudjuk, hogy az Európai Unió 2035-ös céldátummal a belső égésű motoros autók forgalmazásának tiltását tervezi. Múlt hónapban ezt az Európai Parlament is jóváhagyta, így egyre biztosabbnak tűnik, hogy a szabályozás megvalósul. Bár mindez környezetvédelmi szempontból örvendetes fejlemény, nem mindenki elégedett.
Az utóbbi hetekben arról érkeztek hírek, hogy Németország próbál keresztbe tenni az EU törekvéseinek, most pedig kiderült: szövetségesekre is találtak. Információink szerint Csehország, Szlovákia, Olaszország, Románia és Lengyelország mellett Magyarország is csatlakozott Európa autógyártó nagyhatalmához.
A szövetségesek célja, hogy az EU 2035 után is engedélyezze a belső égésű motoros autók egy olyan speciális kategóriájának forgalmazását, melyek karbonsemleges üzemanyaggal működnek. Mindezt megerősíti, hogy Volker Wissing német közlekedési miniszter szerint az EU célkitűzése elhibázottnak tűnik, mivel létezik "klímaneutrális út" a belső égésű motorok megtartásához.
Hozzá kell tenni, hogy az Európai Unió már eddig is tett engedményeket a 2035-ös tiltás kapcsán. Az évi tízezer autónál kevesebbet előállító gyártók például 2036-ig haladékot kaptak, míg azok a márkák, melyek éves darabszáma az ezret sem éri el, teljesen mentesülnek a szabályozás alól.
Forrás: motor1.com