A 2019-ben bemutatott Ferrari Roma jelenleg a márka belépőmodellje, amiből eddig csak kupé létezett. Most azonban ez megváltozott: a Ferrari elkészítette a Roma Spidert, vagyis a kabrió változatot.
Az elegáns vonalak megmaradtak: az íves orrtól finoman hullámzó elemek viszik a szemet a far irányába. Megtartották az eredeti Roma hátsó részét, a far továbbra is a kupét idézve az utastér felé, felfele ível. Így ügyesen meg tudták oldani, hogy a fejtámlákat ne lógjanak ki a térből, egyben megtartották az eredeti Roma karakterét is.
A végtelenül sikkes, zárt Romához képest talán némileg kevésbé harmonikus az újdonság, az azonban borítékolható, hogy igen egyedi élményt nyújt tető nélkül. Érdekesség, hogy a két autó azonos karbon utascellán osztozik, azonban kiegészítették néhány extra merevítéssel, hogy ellensúlyozzák a tető hiányát.
Apropó tető: a Roma Spider vászontetőt kapott, amire a Ferrarinál az F430 óta nem volt példa. Gondoltak a türelmetlen gazdagokra is, hiszen a tető nyitása és csukása 13,5 másodpercet vesz igénybe. A tető mozgatását egyébként maximum 60 km/h-s tempóig engedi az autó. A csomagtér 255 literes, a méretét pedig nem befolyásolja, hogy a tető éppen nyitva vagy csukva van.
A Ferrarinál ügyesen bántak a súllyal is: a Roma Spider az 1556 kilójával mindössze 84 kilóval lett nehezebb, mint a kupé. Ez egy modern, 4,66 méteres kabriónál kimondottan szimpatikusnak tűnő adat. A súly 48 százaléka jut az első tengelyre, 52 százalék pedig a hátsóra.
A motor nem változott: maradt a Roma biturbós, 3,9 literes, 90 fokos hengerszögű V8-asa, ami a kupéhoz hasonlóan 620 lóerős csúcsteljesítményt és 760 Nm-es csúcsnyomatékot tud. A menetdinamika is nagyon hasonló: a nulla-száz mindkét változat esetén 3,4 másodperc, a 200-as tempót azonban már 4 tizeddel lassabban, vagyis 9,7 másodperc alatt éri el a Spider. A végsebességet nem adták meg pontosan, de azt ígérik, hogy 320 km/h fölött lesz.
Az új Roma Spider árát egyelőre nem árulták el, de valószínűleg annak, aki ilyen autót venne, ez talán nem is olyan lényeges szempont. Kiindulási alapnak jó lehet, hogy jelenleg az Egyesült Államokban a Roma 247 ezer dollárba, vagyis 92 millió forintba kerül, a nyitott Portofinóért – aminek vélhetően a Roma Spider lesz az utódja – 250 ezer dollárt, azaz 93 millió forintot kérnek. Ezek alapján az tűnik valószínűnek, hogy a Roma Spider ára ezeknél valamivel magasabban kezd majd.
Forrás: Ferrari