A 2019-ben bemutatott Ferrari Roma jelenleg a márka belépőmodellje, amiből eddig csak kupé létezett. Most azonban ez megváltozott: a Ferrari elkészítette a Roma Spidert, vagyis a kabrió változatot.
Simább szépség a Ferrari Roma
Az orrmotoros modell a Portofino közeli rokona, de egészen más stílust képvisel.

Az elegáns vonalak megmaradtak: az íves orrtól finoman hullámzó elemek viszik a szemet a far irányába. Megtartották az eredeti Roma hátsó részét, a far továbbra is a kupét idézve az utastér felé, felfele ível. Így ügyesen meg tudták oldani, hogy a fejtámlákat ne lógjanak ki a térből, egyben megtartották az eredeti Roma karakterét is.
A végtelenül sikkes, zárt Romához képest talán némileg kevésbé harmonikus az újdonság, az azonban borítékolható, hogy igen egyedi élményt nyújt tető nélkül. Érdekesség, hogy a két autó azonos karbon utascellán osztozik, azonban kiegészítették néhány extra merevítéssel, hogy ellensúlyozzák a tető hiányát.
Apropó tető: a Roma Spider vászontetőt kapott, amire a Ferrarinál az F430 óta nem volt példa. Gondoltak a türelmetlen gazdagokra is, hiszen a tető nyitása és csukása 13,5 másodpercet vesz igénybe. A tető mozgatását egyébként maximum 60 km/h-s tempóig engedi az autó. A csomagtér 255 literes, a méretét pedig nem befolyásolja, hogy a tető éppen nyitva vagy csukva van.
A Ferrarinál ügyesen bántak a súllyal is: a Roma Spider az 1556 kilójával mindössze 84 kilóval lett nehezebb, mint a kupé. Ez egy modern, 4,66 méteres kabriónál kimondottan szimpatikusnak tűnő adat. A súly 48 százaléka jut az első tengelyre, 52 százalék pedig a hátsóra.
A motor nem változott: maradt a Roma biturbós, 3,9 literes, 90 fokos hengerszögű V8-asa, ami a kupéhoz hasonlóan 620 lóerős csúcsteljesítményt és 760 Nm-es csúcsnyomatékot tud. A menetdinamika is nagyon hasonló: a nulla-száz mindkét változat esetén 3,4 másodperc, a 200-as tempót azonban már 4 tizeddel lassabban, vagyis 9,7 másodperc alatt éri el a Spider. A végsebességet nem adták meg pontosan, de azt ígérik, hogy 320 km/h fölött lesz.
Az új Roma Spider árát egyelőre nem árulták el, de valószínűleg annak, aki ilyen autót venne, ez talán nem is olyan lényeges szempont. Kiindulási alapnak jó lehet, hogy jelenleg az Egyesült Államokban a Roma 247 ezer dollárba, vagyis 92 millió forintba kerül, a nyitott Portofinóért – aminek vélhetően a Roma Spider lesz az utódja – 250 ezer dollárt, azaz 93 millió forintot kérnek. Ezek alapján az tűnik valószínűnek, hogy a Roma Spider ára ezeknél valamivel magasabban kezd majd.
Forrás: Ferrari

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
