A Bugatti nemrég érdekes műhelytitkokat osztott meg autóik fényezéséről. Egyetlen példány teljes lefestése az előkészületektől az utolsó ellenőrzés végéig akár 700 munkaórába, azaz egy teljes hónapnyi folyamatos munkába kerül. E hosszadalmas folyamat részleteibe nyerhettünk most bepillantást.
A Bugatti szerint kizárólag a legtapasztaltabb és tehetségesebb szakemberekkel dolgoznak, akik töviről hegyire ismerik a felhasznált festékeket, és ezek kölcsönhatásait az autó építéséhez használt anyagokkal. Minden egyes panelt külön, az autóról leszerelve fényeznek.
A folyamat első lépéseként egy szakértő csupán szemeit és tapintását használva órákon keresztül vizsgál minden egyes elemet, apró sérülések, egyenetlenségek és anyaghibák után kutatva. Ha a panel átment a vizsgálaton, megkapja az első réteg alapozót, melyet aztán csiszolás és tisztítás után egy második réteg követ, melyet kétszer csiszolnak és tisztítanak. Mindez idáig 100 munkaórába kerül.
Ezt követően jöhetnek a festék- és lakk rétegek, hogy melyikből mennyi, azt a Bugatti nem közölte. Azt viszont tudjuk, hogy összesen nyolc réteg kerül minden egyes panelre.
A fényezést követően az elkészült paneleket évtizedes tapasztalattal rendelkező szakértők ellenőrzik, hogy mindegyik pontosan ugyan olyan árnyalatú-e. Ha nem, az alapoktól újrafestik a hibás darabot.
Ezek után egy négynapos polírozási fázis következik, melyet egy végső, 10 órás ellenőrzés követ a Bugatti fényalagútjában. Ennek keretében a szakemberek szemüket és tapintásokat használva keresik a legapróbb tökéletlenségeket.
A gyártó szerint minden egyes Bugatti festése 600-700 munkaórát vesz igénybe. Egyetlen embernek pedig közel egy hónap folyamatos munkába telne, mire a sztenderdeknek megfelelően lefényez egy autót.
Forrás: Bugatti