A Bugatti anno rengeteget szenvedett a Veyron 8 literes, W16-os, négyturbós motorján, hogy meglegyen az 1 000 lóerő, ám a Dodge most megmutatta, hogy felesleges a dolgokat túlbonyolítani. A Challenger SRT Demon 170 névre hallgató legújabb üdvöskéjüknek egy jó öreg amerikai V8, meg egy rohadt nagy kompresszor is elég ehhez.
A Challenger új változatát hosszú felvezetés után egy látványos csinnadratta keretében leplezték le. Az eseményre egy gyorsulási versenypályán került sor, ahol számos autós híresség beszéde után helikopterrel érkezett a helyszínre a Challenger SRT Demon 170, mint főattrakció. Az autó miután földet ért, gyorsan oda is állt a rajvonalhoz, majd 8,91 másodperc alatt végigszáguldott a negyed mérföldes távon, mellyel a modell a hivatalosan is a leggyorsabb izomautóvá vált a világon.
Bár külső megjelenésében az SRT Demon 170 nem sokban különbözik a Challenger visszafogottabb változataitól, a 6,2 literes V8-as a vezérműtengelyt leszámítva szinte minden elemében új, ráadásul egy brutális, 3 literes kompresszort is kapott, mely 1,47 bar nyomáson dolgozik. Mindezeknek hála a nyomaték 4200-as fordulatnál 1281 Nm, míg a maximális, 1025 lóerős teljesítmény 6500-nál ébred. Ehhez magas etanol tartalmú E85 üzemanyagra van szükség, de a motor E10-essel is hoz 900 lóerőt.
Ahhoz, hogy ekkora teljesítményt kizárólag a hátsó kerekeken keresztül az aszfaltra lehessen juttatni, Mickey Thompson ET Street R utcai gyorsulási gumikra van szükség, melyek hátul 315/50 R17 elöl pedig 245/55 R18 méretűek. Ha mindezekhez egy kiemelkedő tapadású gyorsulási aszfaltcsík is társul, a Challenger SRT Demon 170 1,66 másodperc alatt gyorsul 60 mph-ra (96,5 km/h).
Az autóban egyébként sok érdekes megoldás található. A vezérlőelektronika például folyamatosan figyeli az üzemanyag etanol tartalmát, melyről a műszerfalon tájékoztatja is a sofőrt. A maximális, 1025 lóerős teljesítményhez 65 százalék fölötti érték kell. Ezen kívül a motor nyomatékgörbéje tizedmásodperces intervallumokban állítható.
A Dodge azoknak is szolgál ínyencségekkel, akik igazán elkötelezettek a gyorsulási versenyek mellett: választható extra a hátsó ülések helyett egy karbonszálas panel, sőt, még fékezőernyő is.
Challenger SRT Demon 170-ből csupán 3300 darab készül. 3000-et megtartanak az amerikaiak, a maradék 300-at pedig Kanadába szánják. Az induló ár egyébként 96 666 dollár (35,1 millió forint).
Forrás: motor1.com