Itt a VW-alapú elektromos Ford, ami ettől más lett, ugye?
Mikor a Ford azt mondja, hogy legújabb crossoverét Németországban fejlesztették és gyártják, csupán arra utal, hogy az Explorer egy amerikainak álcázott Volkswagen MEB-platformos modell, az európai technika minden előnyével és hátrányával, a kölni gyárból.
Fontos pillanat ez a Fordnak, hiszen sok-sok elektromos SUV-t szeretnének eladni mindenféle méretben, a sor pedig ezzel az Explorerrel indul. Hetedik generációs helyett egyszerűen az elektromos Explorerként hivatkoznak rá, hiszen ez a kisebb európai verzió, amit többek közt a praktikus tárolóhelyek hangsúlyozásával szeretnék eladni.
A Ford saját VW ID.4-ese €45,000, vagyis 18 millió forint alatt kéne, hogy kezdődön, a Volkswagen technológiáját ismerve pedig bőven 200 lóerő alatt indul majd, miközben a csúcsmodell valahol 300 lóerő körül teljesíthet. Az ID.4 legalábbis ilyen számokat mutat.
A Ford emellett 25 perces gyorstöltést ígér 10-ről 80 százalékra, 470 literes csomagtérrel ötüléses formában, illetve 17 literes középső tárolórekesszel, melybe akár egy laptop is belefér.
A 15-colos érintőképernyő ráadásul csúsztatható is, így eltakarja a mögötte található másik, így zárható rejtekhelyet. Mindez így néz ki a gyakorlatban:
A Sync Move természetesen támogatja a vezeték nélküli töltést és az Apple Carplay és Android Auto párosát is. A Ford Explorerből lesz hátsókerekes és összkerék-meghajtású verzió is, míg a luxusról a fűtött kormány, az automata csomagtérajtó és a szintén feláras masszázsülés gondoskodik majd.
A Ford 2030-ra kizárólag elektromos autókat kíván árulni, még akkor is, ha a technika épp máshonnan érkezik a művelethez. Kérdés, hogy az új Explorer formavilága jobban megragadja-e majd az európai vásárlókat, mint a Volkswagen egyre bővülő MEB-platformos kínálata.