Kína is csatlakozott azoknak az országoknak a sorához, akik tartós kísérletet végeznek a felsővezetékes áruszállítás területén. Bár a Tesla egészen komoly hatótávval mutatta be az akkumulátor technológiás Semit, a villanykamionok világában még nem lefutott kör, hogy milyen megoldással csökkentik majd a károsanyag-kibocsátást. Az európai piac úgy tűnik, hogy nem áll készen az átállásra, a 2022-es értékesítési statisztikák szerint az áruszállító szegmens mindössze 0,6 százalékát adják ki az elektromos meghajtású kamionok, ami erős jele annak, hogy a bizalom nem épült ki.
Ezen valamelyest segíthet, hogy nemrégiben három francia vállalat létrehozta az European Clean Transport Network Alliance (ECTNA) szövetséget, amelynek célja, hogy Európa legforgalmasabb szállítmányozási útvonalait olyan pihenő- és töltőállomásokkal szórja meg, ami képes kiszolgálni az e-kamionozás és az alternatív üzemanyagokat használó áruszállítás igényeit. De van egy másik megoldás. A felsővezetéket használó útvonalak.
Ez nem annyira futurisztikus, mint a Tesla teljes mértékben tölthető akkumulátorokra támaszkodó víziója, szól néhány érv a trolibuszokat idéző technológia mellett. Méghozzá elsősorban az, hogy a troli kamionokhoz (trolion?) elég lenne kisebb akkumulátorokat használni, ami végeredményében nagyságrendekkel olcsóbb teherautókat eredményezne.
A kisebb akkumulátorok elegendőek lehetnének arra, hogy a nagy forgalmú tranzit útvonalak között és a konkrét célállomásokig eljárjanak a rendelkezésre álló töltéssel. A felsővezeték hálózat kiépítése nagyléptékű befektetés, de egy brit tanulmány szerint a megtérülési ideje mindössze 15 év lenne, és nem szabad elfelejteni, hogy az ECTNA-féle töltőhálózat kiépítése sincs ingyen.
A felvételen a CRRC Zhuzhou Electric Locomotive Research Institute Co. kísérleti terméke, amivel Kína Hunan tartományában kiépített útvonalon fognak adatokat gyűjteni. Hasonló kísérleti utak Németországban, Svédországban és az Egyesült Államokban is vannak.