Magyarországra is megérkeztek az új DS 3 és DS 7 modellek, amelyek az esztétikai megújuláson túl új hajtásláncokkal és új infotainment rendszerrel frissültek. A francia luxusmárka egységes kiállással, belsőégésű és elektromos meghajtással, valamint nem túl fantáziadús színkínálattal küzd a SUV-s formákat kedvelő vásárlók tízmillióiért. A DS ezúttal a szürke öt árnyatalában, rézaranyban és bársonyvörösben rendelhető.
DS 3
A DS 3 elöl hátul megújult. A korábbi generáció, vagyis a DS 3 Crossback Citroen örökségű, franciás dizánját most Audi-szerű élek váltják. Érkezik egy teljesen elektromos kivitel is E-Tense néven, amit egy 156 lóerős elektromos motor hajt, akkumulátora 54 kWh-s és a gyártó 402 kilométeres hatótávot ígér. Ez mindenképp optimista becslés, mivel azt feltételezi, hogy az átlagfogyasztás 12 kWh körül mozog majd száz kilométeren, ami jelenleg világrekord közeli érték lenne.
A DS 3 az elektromos hajtáson túl kétféle benzinmotorral rendelhető. Az egyik a PureTech 100, ami nevéből adódóan száz lőerős és hatfokozatú mechanikus sebességváltóval kérhető. A másik pedig a PureTech 130 és nyolcfokozatú automatával érkezik. A katalógusban egy BlueHDi 130 dízelmotor is szerepel, amelyhez egy nyolcfokozatú automata kapcsolódik, de ezt manapság nem lesz könnyű eladni, hiszen épp drasztikusan csökken az új dízel eladások száma az európai piacon.
Az új DS 3 kezdő listaára 10.090.000.- Ft, PureTech 100 motorral, manuális sebességváltóval az alapnak tekinthető Bastille kivitelben.
DS 7
A DS 7, a nagyvad, szintén átesett egy ráncfelvarráson, ami leginkább az autó elején látható. A frissítés nem lett túl tolakodó, annyira viszont igen, hogy a szélesített hűtőrács és az agresszívebbre húzott fényszóródizájn új “arcot” kölcsönözzön a legnagyobb DS-nek.
A férfias vonások nemcsak sziluettben, hanem teljesítményben is visszaköszönnek. Teljesítményben nem lesz hiány, ugyanis a hibrid DS 225, 300 és 360 lóerővel is kérhető az igényeink és a pénztárcánk vastagságának függvényében. A DS 7 130 lóerős BlueHDi motorral is rendelhető, ha van még egyáltalán valaki, aki dízel autóban gondolkodik.
Kezdő ára, a tisztán dízel üzemű BlueHDi-vel, automata váltós Bastille kivitelben 14.990.000.- Ft, de a potensebb darabokért már minimum 19,5 milliót kell letenni az asztalra.