Magyarországra is megérkeztek az új DS 3 és DS 7 modellek, amelyek az esztétikai megújuláson túl új hajtásláncokkal és új infotainment rendszerrel frissültek. A francia luxusmárka egységes kiállással, belsőégésű és elektromos meghajtással, valamint nem túl fantáziadús színkínálattal küzd a SUV-s formákat kedvelő vásárlók tízmillióiért. A DS ezúttal a szürke öt árnyatalában, rézaranyban és bársonyvörösben rendelhető.
DS 3
A DS 3 elöl hátul megújult. A korábbi generáció, vagyis a DS 3 Crossback Citroen örökségű, franciás dizánját most Audi-szerű élek váltják. Érkezik egy teljesen elektromos kivitel is E-Tense néven, amit egy 156 lóerős elektromos motor hajt, akkumulátora 54 kWh-s és a gyártó 402 kilométeres hatótávot ígér. Ez mindenképp optimista becslés, mivel azt feltételezi, hogy az átlagfogyasztás 12 kWh körül mozog majd száz kilométeren, ami jelenleg világrekord közeli érték lenne.

A DS 3 az elektromos hajtáson túl kétféle benzinmotorral rendelhető. Az egyik a PureTech 100, ami nevéből adódóan száz lőerős és hatfokozatú mechanikus sebességváltóval kérhető. A másik pedig a PureTech 130 és nyolcfokozatú automatával érkezik. A katalógusban egy BlueHDi 130 dízelmotor is szerepel, amelyhez egy nyolcfokozatú automata kapcsolódik, de ezt manapság nem lesz könnyű eladni, hiszen épp drasztikusan csökken az új dízel eladások száma az európai piacon.

Az új DS 3 kezdő listaára 10.090.000.- Ft, PureTech 100 motorral, manuális sebességváltóval az alapnak tekinthető Bastille kivitelben.
DS 7
A DS 7, a nagyvad, szintén átesett egy ráncfelvarráson, ami leginkább az autó elején látható. A frissítés nem lett túl tolakodó, annyira viszont igen, hogy a szélesített hűtőrács és az agresszívebbre húzott fényszóródizájn új “arcot” kölcsönözzön a legnagyobb DS-nek.

A férfias vonások nemcsak sziluettben, hanem teljesítményben is visszaköszönnek. Teljesítményben nem lesz hiány, ugyanis a hibrid DS 225, 300 és 360 lóerővel is kérhető az igényeink és a pénztárcánk vastagságának függvényében. A DS 7 130 lóerős BlueHDi motorral is rendelhető, ha van még egyáltalán valaki, aki dízel autóban gondolkodik.
Kezdő ára, a tisztán dízel üzemű BlueHDi-vel, automata váltós Bastille kivitelben 14.990.000.- Ft, de a potensebb darabokért már minimum 19,5 milliót kell letenni az asztalra.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
