Íme az új, 1001 lóerős csúcs-Lamborghini
Végre leleplezték a Lamborghini új csúcsmodelljét, az Aventador utódját, az olasz 1001 lóerős szörnyeteget. Hölgyeim és uraim, íme a Revuelto.

Kezdjük a külsővel. A gyártó szerint a Revuelto egy új dizájnnyelvezet jegyében készült, mely klasszikus formai megoldásokat vegyít modern trendekkel. A legmeghatározóbb, mindenhol visszatérő motívum az ipszilon, melyet az F-35 Lightning II vadászgép ihletett. Mindezt a Lamborghini annyira komolyan veszi, hogy az autó vezetőjét sofőr helyett "pilótának", míg utasát "másodpilótának" hívja.
Aerodinamika tekintetében a Revuelto 61 százalékkal hatékonyabb az Aventadornál, miközben 66 százalékkal több leszorítóerőt termel. Ez négy összetevőnek köszönhető: az első az orrész splittere, mely eltereli a levegőt az első kerekektől, a második a tetőn végigfutó "csatornák", melyek az autó hátulja felé irányítják a légáramlatokat, a harmadik az akár kézzel is állítható aktív hátsó légterelő, míg a negyedik egy hatalmas diffúzor, mely a motor hűtéséből is kiveszi a részét.
Műszaki tartalom: a motorháztető alatt, egy 6,5 literes szívó V12-es rejtőzik, mely a plug-in hibrid rendszerrel karöltve 1001 lóerővel forgatja mind a négy kereket. Az autóban összesen három villanymotor található: kettő az első tengelyt forgatja, míg a harmadik a nyolcsebességes duplakuplungos váltóban kapott helyet.
A Revuelto 2,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 7 másodperc alatt 200-ra, míg a végsebessége "több, mint 350 km/h." Ha azonban száguldozás helyett hangtalan siklásra vágyunk, egy rövid szakaszon ezt is megtehetjük. A hibrid rendszert kiszolgáló apró, 3,8 kilowattórás akkumulátornak hála az új Lamborghini körülbelül 10 kilométert teljesen elektromos üzemmódban is teljesíteni tud.
További újítás még a karbonszálas orrész, valamint az összesen tizenháromféle vezetési mód, melyeknek hála teljesen a kedvünk szerint hangolhatjuk a Revueltót.
A belső tér 70 különböző árnyalatban érhető el, megalkotásakor pedig a fenntarthatóság is fontos szempont volt. Emiatt a Lamborghini új, hatékonyabb gyártástechnológiákat vezetett be, bizonyos elemek pedig újrahasznosított anyagokból készült poliészter bevonatot kaptak.
A Lamborghini Revuelto valamikor az év vége felé érkezik, ám árakról egyelőre nem esett szó.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
