Játéknak tűnő autókat mutatott a Jeep
Ötvenhetedik alkalommal rendezték meg az Easter Jeep Safarit, ami egy nagyméretű Jeep-találkozó. A találkozót Moabban rendezték, Utah államban és a méretét két dolog is elég jól mutatja: egyrészt nem kevesebb, mint 20 ezer látogatót vonzott, másrészt olyan jelentős eseményről van szó, hogy maga a Jeep is részt vett rajta.
A márka nem is akárhogy vette ki a részét a találkozóból: villantottak hét nagyon állat koncepcióautót a Jeep-rajongók legnagyobb örömére. Nem teljesen új modellekről van szó, hanem eddig is létező típusok átalakított változatairól.
Mind a hét átalakított Jeep pont olyan, amilyennek talán mindenki elképzelné az ilyesmit: elképesztően harsány, durván színpadias darabokról van szó. Az egyébként nagyon állatul kinéző Jeepek külsejét olyannyira túltolták, hogy képeken nagyjából úgy néznek ki, mintha életnagyságú Hot Wheels kisautók, esetleg távirányítós autók lennének.
A legérdekesebb egyértelműen a retró sárga-narancssárga fényezésű, 1978-as Cherokee, amibe beszerelték a modern Rubicon 4xe hibrid hajtását. A show-t azonban egyértelműen a csodálatosan átszabott külső viszi el, ahol a régi stílusú elemeket felütötték pár modern részlettel.
A Scrambler 392 és a Wrangler Magneto két nagyon hasonló külsejű darab, de a belső tartalom nem is különbözhetne jobban. Az ajtó nélküli, lapos tetejű, óriási kerekekkel és egyedi futóművel megemelt hasonló Jeep hajtásában keresendő a különbség. Míg a Scramblerbe egy hagyományos, 6,4 literes Hemi V8-ast szereltek, a Magnetót egy 650 lóerős elektromos hajtáslánc mozgatja.
A hosszú, neonsárga Gladiator Sideburn Rubicon Concept, a csőből készült ajtajú, retró külsejű, kék Wrangler 4xe Departure Concept, a tetősátras Vagoneer Overland Concept és a nagyon lila Wrangler Rubicon 4xe Concept egy fokkal kevésbé elszállt darabok, ugyanakkor ezekhez is remek stílusérzékkel nyúltak a Jeep tervezői.
Forrás: Jeep