Elindult a feltápászkodás, az internetre költözhet az autópiac
A magas infláció, az emiatt növekvő mindennapi kiadások, valamint az Ukrajnában dúló háború hatása a pénzpiacokra rontja ugyan az autóvásárlási lehetőségeket , de a piaci szereplők igyekeznek alkalmazkodni.

A 2023-as év legfőbb jellegzetessége az autóipar feltámadása lesz a koronavírus-járványt követő ellátási zavarok után. A magas infláció és az orosz-ukrán háború okozta gazdasági zavarok továbbra is arra intik az embereket, hogy ne kapkodják el az olyan komolyabb kiadásokat, mint az új autó beszerzése - ezt ellensúlyozhatja az autókínálat javulása.
Többek között ez derül ki a Newsweek magazin körkérdéséből, amely autóipari elemzők véleményét ismerteti. A szakértők úgy látják, hogy az új autók eladásai lassan visszatérnek a pandémia előtti szintre. Az Egyesült Államokban például 14,8 millió új személyautót adhatnak el 2023-ban, ami 1 millióval lehet több a 2022-es értékesítésnél. Ez elsősorban a beszállítói láncok visszaépülésének köszönhető, másodsorban az elektromos autók iránti egyre erősebb keresletnek. Ez a szép növekedés ugyanakkor nem jelenti azt, hogy minden visszazökken a normális kerékvágásba. A várakozások szerint az idei értékesítések ugyanis valamivel a 2021-es szint alatt maradhatnak.
Egyre népszerűbbek az új megoldások
Tyson Jominy, a J.D. Power autóipari tanácsadó intézet elnökhelyettese úgy véli, hogy 2023-ban 1 millió elektromos autót fognak eladni az autógyártók az Egyesült Államokban részben az egyre szélesebb kínálatnak köszönhetően.
A töltőhálózatok bővülése ugyanakkor lemaradt az autók terjedésétől, ami lefékezheti az eladások növekedését. A járvány alatt népszerűvé vált, hogy a tesztvezetéseket az interneten egyeztették, és sokszor a vásárlást is így bonyolították le a vevők. Az autókereskedők és a kölcsönzők is ráéreztek az online értékesítés ízére. Eközben a pénzintézetek technológiai fejlődésének köszönhetően kifinomultabbá, személyre szabottabbá váltak az autóvásárlás-, kölcsönzés vagy -lízingelés finanszírozásának feltételei. Ezek az újdonságok gyökeret vernek az autókereskedelemben.
Igen? Tényleg vérontás nélkül győz majd a villanyautó?
Külsős szerzőnk szerint négy év múlva már csak a hülyék vesznek belső égésű motoros autókat. Nana!
Azok a vállalati vásárlók, amelyeknek speciális igényeik vannak, némi kreativitásra kényszerülnek. A speciális járművek szállítási ideje 52 hétre nyúlt az ellátási láncok szakadozottsága miatt, ezért lehet, hogy az autóflották autóinak vagy más járműveinek megvásárlása helyett érdemesebb kölcsönözni vagy lízingelni ezeket. Az amerikai piacot befolyásolja a washingtoni kormány autóvásárlást támogató politikája is. Ahhoz, hogy az elektromos autók megkapják a maximális támogatást, bizonyos részegységeiknek az Egyesült Államokból kell származniuk.
A szakértők szerint ennek eredményeként sok autóipari beruházásról érkeznek majd hírek a következő egy évben. Azok az autók, amelyeket meg lehet vásárolni állami támogatással, nagy előnnyel indulnak a vásárlókért folytatott versenyben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
