“A budapesti torlódások elsődleges oka, hogy nagyobb autóforgalom terheli a város központját, mint amennyit a belvárosi utak el tudnak vezetni. A problémák a város határain kívül keletkeznek jórészt: naponta több mint 300 ezer autó jön Budapestre az agglomerációból, a fizetős M0-ás miatt is megnőtt a budapesti úthálózat terhelése. Ezért is követeljük régóta az M0-ás ingyenessé tételét, és ezért is fontos, hogy az állam által einstandolt HÉV-hálózat fejlesztése ne álljon le.” - írja Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere a hivatalos Facebook profilján egy friss posztjában.
Mint ismeretes, jelenleg az M0-son matrica kell a gyáli csomópont és az M4 közötti 11 kilométeres szakaszon, valamint fizetni kell az M3 és a 2-es út közötti 6 kilométeres távon. A szakaszokat országos matricával vagy éves Pest vármegyei matricával lehet igénybe venni. Utóbbi díja évente 5000 forint, ami az útvonalat rendszeresen igénybevevőknek megoldást jelent, az átmenő forgalom számára viszont nem feltétlenül.
Karácsony Gergely arról is ír, hogy az utóbbi években hiába próbáltak felüljárókkal vagy más módon nagyobb közúti kapacitást biztosítani, ezek a kísérletek nem vezettek eredményre. Így új módszerekkel kell elterelni a budapesti belváros irányából a tranzitforgalmat.