Nemrég bejárta az internetet, hogy a Honda Civic Type R hivatalosan is megdöntötte az elsőkerék-meghajtású autók körrekordját a Nordschleifén. Alig 24 órával később azonban kiderült: a dolog nem egészen az, aminek látszik.
A Honda rekordról szóló sajtóközleményében ugyanis szerepelt egy apró lábjegyzet, mely elsőre elkerülte a világsajtó figyelmét - részben egyébként azért, mert nem mindegyik kiadásban szerepelt. Eszerint az új rekordot nem egy „alap", hanem egy jelenleg még elérhetetlen, könnyített Type R futotta meg, mely a Type R S grade nevet viseli.
A sportos ferdehátú ezen verziójában nincs navigáció, sem klíma, sem pedig elektromos tükrök, de hiányzik a kalaptartó, a parkolóradar, és sok más apróság is. Hogy a Type R ezek nélkül mennyivel lett könnyebb, egyelőre nem tudjuk, de mivel az autónak csupán hat tized másodperccel sikerült megdöntenie a Renault Megane R.S. Trophy-R eddigi rekordját, valószínűleg minden gramm számított.
Tovább árnyalja a képet, hogy a rekorder Civic Type R S grade Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect abroncsokon futott, melyeket külön a gumigyártótól kell megrendelni, nem választhatók tehát az autóhoz gyári extraként.
Hasonló egyébként nem ismeretlen az autóiparban. A gyártók rendszeresen használják speciális kiadások prototípusait a rekordokhoz, melyek gyakran direkt erre a célra épülnek.
A Honda Civic Type R S grade kizárólag balkormányos európai piacokon lesz elérhető, egyelőre tisztázatlan, mikor.
Forrás: carbuzz.com